huurwaarborg

miranda0608
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

huurwaarborg

#1 , 05 mar 2018 13:50

ik heb voor 8,5 jaar een appartement gehuurd. altijd huur op tijd betaald praktisch geen problemen gehad. Opzeg netjes gedaan zoals het hoort, mondeling en aangetekend, 3 maanden
1ste plaatsbeschrijving was een ramp, 101 opmerkingen, een deel terecht een deel te wijten aan slijtage maar ok ik los alles op - zelfs de zaken die onder slijtage vallen
2de plaatsbeschrijving verloopt chaotisch, niets op papier gezet , alles was ok, enkel papier getekend voor de sleutels en gasketel onderhoud en papier getekend voor terugvordering huurwaarborg. de huisbaas zou zelf met dat papier naar de bank gaan want had geen kopie van haar pas bij. vol vertrouwen ga ik akkoord 3 weken later blijkt dat ze nog steeds niet op bank is geweest. Zij heeft het papier, wat kan ik doen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38601

#2 , 05 mar 2018 16:49

Nog één week uitstel een dan een AS dat u binnen de 8 werkdagen na ontvangst uw volledige waarborg wenst vrijgemaakt te hebben. Doe dat met een Antwoor / Reponse kaart hebt u de handtekening van de ontvanger.
Dat u anders naar de vrederechter zal gaan en buiten de waarborg ook nog de wettelijke intrest zal vorderen vanaf de ingebrekestelling.
(Zal niet veel zijn maar als het lang duurt - tot in beroep) dan kan het de moeite zijn is nu 2% als ik het nog goed voorheb.

lees ook
viewtopic.php?f=38&t=86220

jef007
Berichten: 1683

#3 , 06 mar 2018 08:52

was er destijds een ingaande plaatsbeschrijving?

Reclame

Terug naar “Huren”