Schimmel in huurwoning,kindje woont er ook daar

Mateusz20
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

Schimmel in huurwoning,kindje woont er ook daar

#1 , 03 mar 2018 11:52

Hallo ik zal kort uitleggen.
Ik huur klein studio waar een aparte slaapkamer is. Wij hadden overgepakt deze studio van andere huurders dus wij sprongen daar in zonder dat eigenaard nog dat wist. Achter 2 dagen waren wij bij eigenaard voor contract te tekenen dus wij hebben contract gekrijgen voor 3j maar plaatsbeschrijving was nog van huurders voor ons. Ik had toch moeten 250€ leggen voor plaatsbeschrijving die nooit plaats vond. Op fotos staa duidelijk dat schimmel aanwezig was,maar ik had daar niet opgelet,vorige huurder had schimmmel plekken gekuist zodat.wij niets konden merken. Achter 2 manden kwam schimmel uit langs ieder kant in onze studio. Ik had dan mail.gestuurd naar eigenaard dat schimmel probleem is . Eigenaard was zometeen afgekomen en begon hij tegen ons dat dat ons probleem is omdat wij droogkast gebruiken in slaapkamer en omdat wij koken en slapen ik living en niet goed ventileren...waar ik zei tegen hem dat ramen altijd open staan en dat wij door schimmel in living slapen... dan zei hij dat wij moeten weg,dat wij ook moeten weer herschilderen en propper maken,nieuwe huureder vinden en dan pas zouden wij weg moggen. Ik vond iemand die zelf wou herschilderen ,dit was ideaal voor mij want ik zit met klein kindje van 2j thuis en nu als winter is is dan moeilijk voor schilderen en ventileren met kindje er bij en dat heb.ik.ook tegen eigenaard gezegd ,dan zei hij dat wij niet meer gaan kunnen weg gaan vanuit hier... schimmel staat op.fotos van plaatsbeschrijving op,ik heb fotos ook,dat komt in ieder hoek thuis uit dus wij wonnen letterlijk met sschimmel. Achter weekend ga ik naar huurdersbond dat te bespreken. Eigenaard van boven genoemde studio denkt dat wij niets kunnen doen omdat wij uit polen komen maar ik.woon on belgie al 10j en ik.weet beetje wat is wat maar ik wil ook zeker zijn aan wat dat ik begin en wat dan gevolgen kunnen zijn van. Mvg Mateusz

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#2 , 03 mar 2018 12:34

Bij schimmel is het een klassiek probleem: is dit de fout van de huurder of de eigenaar. Bewijs van de schimmel is nog geen bewijs van fout van de eigenaar, kan ook fout van de huurder zijn.
Procedure beginnen bij de vrederechter en vragen dat vrederechter samen met deskundige ter plaatse komt.

katwezel
Berichten: 375

#3 , 03 mar 2018 12:41

Droogkast in slaapkamer ? dan veroorzaak je mee zelf de problemen en zou je hiervoor zelf aansprakelijk gesteld kunnen worden

Reclame

Sirkii
Berichten: 5414

#4 , 03 mar 2018 12:46

Droogkast in slaapkamer ? dan veroorzaak je mee zelf de problemen en zou je hiervoor zelf aansprakelijk gesteld kunnen worden
Een condensatiedroogkast is geen probleem. @ TopicStarter: verwarm je voldoende ?

Mateusz20
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#5 , 03 mar 2018 14:11

Awel dit is een droogkast met ingebouwde tankje voor water,er kan liter of 2 in. Maar ik kan deze op elk moment weg doen van appartement alsof dat zij nooit daar had gestaan. Er staa ook geen fotos.van.waar droogkast staat,eigenaars had die juist gezien als die bij ons kwam. Op plaatsbeschrijving staa duidlijk op.dat schimmel aanwezig is

Sianna
Berichten: 156

#6 , 03 mar 2018 16:22

Da's dus een condensatiedroogkast. Die kan inderdaad geen kwaad.

Mateusz20
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#7 , 03 mar 2018 17:40

Sirkii awel radiatoren staan hele tijd aan 24/7 dus ik vries voor volgende factuur voor elektriciteit... zij staan continu aan,warm is ook,ramen staan ook open maar zou hetniet beter zijn.om droogkast weg te doen tegen dat ik bij vrederechter gaat? Zodat er geen sprake zou zijn over droogkast?

Mateusz20
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#8 , 04 mar 2018 14:49

Beste
Ik heb beetje diversevraag. Zou ik moggen naar eigenaar bellen en gesprek opnemen? Daar zou hij zich zelf in shit.brengeg maar als ik goed heb,is dit toch verboden zonder hem op hoogte te brengen dat gesprek opgenomen woordt?

Bart Vissers
Berichten: 1564
Juridisch actief: Nee

#9 , 04 mar 2018 16:16

Beste
Ik heb beetje diversevraag. Zou ik moggen naar eigenaar bellen en gesprek opnemen? Daar zou hij zich zelf in shit.brengeg maar als ik goed heb,is dit toch verboden zonder hem op hoogte te brengen dat gesprek opgenomen woordt?
Is toegestaan en kan als bewijs gebruikt worden (in de mate dat er via niet-geschriften kan bewezen worden).
Aangezien je relatie hier contractueel is, heb je minstens een begin van schriftelijk bewijs nodig vooraleer je kan aanvullen met andere vormen van bewijs (tenzij betwisting minder dan 375 EUR - in de toekomst (nieuw BW) 5000 EUR).
Onrechtmatig verkregen bewijs kan - uitgezonderd 3 uitzonderlijke uitzonderingen - door de rechtbank aanvaard worden als bewijs.
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

Terug naar “Huren”