verhuur gemeubeld appartement

Duym
Topic Starter
Berichten: 218
Juridisch actief: Nee

verhuur gemeubeld appartement

#1 , 01 mar 2018 18:29

Beste,

Een vraag i.v.m. met de verhuur van een gemeubeld appartement. Ik las ergens: Vermeldt u in uw huurovereenkomst hoeveel de huur voor de woning en de huur voor de meubels bedragen? En hebt u die overeenkomst laten registreren? Dan baseert de fiscus zich op die bedragen.
Vermeldt u daarover niets in uw huurovereenkomst? Dan gaat de fiscus ervan uit dat 40% van de ontvangen huurgelden voor de meubels is.

1. Hoe kan de fiscus nu weten of ik een gemeubeld appartement verhuur als het woord 'gemeubeld' in het contract nergens voorkomt? Uiteraard doe je dat alleen als je de huurder kent of voor 100% vertrouwt.

2. En stel dat ik wel spreek van een gemeubeld appartement en alles beschrijft wat er staat, maar zeg dat de huur voor de meubels en toestellen gratis is, of één symbolische euro bedraagt?

Vriendelijke groet

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Terug naar “Huren”