betreft betalen van het water aan mij (de verhuurder)

chribmom
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

betreft betalen van het water aan mij (de verhuurder)

#1 , 16 feb 2018 14:25

hallo, ik heb een huis met 2 appartementen (1e en 2e verdiep)
de watermeter staat op mijn naam en van daaruit vertrekken 2 vertakkingen met meter voor 1e en 2e verdiep.
Ik krijg dus waterfakt op mijn naam en neem dan de index van elke meter en maak een brief met de kosten van het waterverbruik op.
De huurder van het 2e verdiep heeft tot op heden zijn waterverbruik nog niet willen betalen omdat het zogezegd een te hoge prijs is die de watermy aantelt.
hij woont eerst vanaf 1 okt in het app 2e verdiep en heeft een verbruik vanaf 1 okt tot en met 31 dec 2017 van 13m3 , hetgeen een totaal gaf van 70 € en dat wil hij niet betalen.
Wat moet ik best doen? ik het hem ook de kopij gegeven van het aangerekende water door de watermaatschappij en het is ook vermeld in mijn kontrakt om aan mij het verschuldigde water, die ik allang vooruit heb betaald, terug te betalen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 16 feb 2018 16:21

Waarom laat jij niet 2 officiële meters zetten door de watermaatschappij? Kost u hooguit een paar meters buis, en je bent van alle miserie af.

Tope
Berichten: 916

#3 , 16 feb 2018 17:47

@ mava

Wij hebben hier wel voor 3 individuele watermeters € 396,80 per kavel betaald.

Reclame

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 16 feb 2018 20:30

Maar dat zijn dus geen officiële meters, maar tussenmeters. Bij een officiële meter moet iedere huurder zelf een contact afsluiten en krijgen zij de rekening later voor het verbruik. Gedaan huurders die niet willen betalen voor hun water.
Ik denk niet dat het veel meer zou gekost hebben om dat destijds te laten aanleggen

adizal

#5 , 17 feb 2018 12:32

Het water word in dergelijke situatie berekend volgens het aantal gedomicilieerde.
Je kan het best een gemiddelde prijs maken volgens uw waterfactuur en dit maandelijks laten betalen samen met de huishuur.
Je kan dit ook in je contract vermelden...
Bij een afrekening is altijd een kopij van de water factuur gewenst aan elk gezin.
-- Stel de wanbetaler aangetekend in gebreke met kopij van waterfactuur
- Indien hij blijft weigeren ga via de vrederechter....

Terug naar “Huren”