gasboiler

Karlmarieroosvanwijn
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

gasboiler

#1 , 14 feb 2018 17:30

Ik ben huurder van een appartement. Een paar weken geleden werkt de boiler niet meer of onregelmatig. Als huurder heb ik de verhuurder op de hoogte gebracht en was hij akkoord dat ik de boiler liet herstellen. Ondertussen is deze hersteld maar, ik krijg ook de factuur om te betalen. Ik heb deze gepresenteerd aan de verhuurder maar deze zegt dat ik dit moet betalen. Is dat juist ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 14 feb 2018 18:05

Hangt er vanaf wat de oorzaak was. Indien onderhoud is het voor u. Indien sleet is het voor de verhuurder.
Wat staat er juist op de factuur die je ontvangen hebt? Hoe lang woon je daar al? Wanner was het laatste onderhoud?

Karlmarieroosvanwijn
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 14 feb 2018 18:14

Het was een vervanging in de ketel om de druk te regelen. Ik huur van 1 november 2017. Het onderhoud moet gebeuren in december 2018.

Reclame

Blaatpraat
Berichten: 3793

#4 , 14 feb 2018 21:21

Hoe heeft de verhuurder laten weten dat je zijn goedkeuring had voor de herstelling?

Indien telefonisch kan het nog een probleem worden met bewijslast.

Karlmarieroosvanwijn
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 18 feb 2018 10:10

De verhuurder vond het ok dat ik hem op de hoogte heb gebracht en zei dat ik de technieker kon bellen. Wie wat ging betalen was toen nog geen sprake. Het is pas nadien toen ik de verhuurder de rekening presenteerde dat hij zei dat ik dit moest betalen en niet hij. Daarop heb ik hem geantwoord dat ik zo elk toestel of apparaat kon repareren, zo blijft hij telkens met up to date apparaten. Na 3 jaar kan ik uit de deur gezet worden en de volgende kan terug alles in orde houden. Zo hoeft hij nooit niks te herstellen. Dit kan toch niet ?
Dat iets kapot is door mijn fout ok, dan vervang ik het of laat ik het herstellen.
Mijn vraag is nogmaals wie moet de rekening betalen van een herstelling aan boiler, keukenapparaten, radiatoren enz. ?

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#6 , 18 feb 2018 16:41

Herstellingen ten gevolge van sleet zijn voor de verhuurder. Indien door een verkeerde handeling door de huurder zijn ze voor de huurder. Indien verhuurder niet wil betalen, moet jij de aannemer wel betalen als opdrachtgever zijn, maar reclameer deze factuur aangetekend bij de verhuurder.. Indien hij blijft weigeren, zal je aar de VR moeten trekken.
NB: laat wel de juiste oorzaak van de panne door de aannemer op de factuur zetten..

Terug naar “Huren”