discussie tussen mede eigenaars - kakkerlakken verdelging gebouw

KIHA
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

discussie tussen mede eigenaars - kakkerlakken verdelging gebouw

#1 , 13 feb 2018 09:46

September vorig jaar gecontacteerd geweest door syndicus over kakkerlakken in mijn appartement (wordt verhuurd). Onmiddelllijk hebben huurder en ikzelf de nodige stappen gezet door een verdelgingsfirma aan te stellen. Blijkbaar zaten de kakkerlakken echter niet alleen in mijn appartement maar ook in het gebouw. Op een bepaald moment heb ik telefoon gekregen van concierge dat er een verdelgingsfirma ging aangesteld worden om het hele gebouw aan te pakken en dat ook mijn appartement deze sessie moest doorgaan. Huurder heeft appartement inderdaad op dat moment opnieuw opengesteld om de verdelging te laten doorgaan.
Nu 4 maanden na de feiten ontvangen we de jaarlijkse afrekening en staat de factuur van de verdelging van het gebouw volledig ten mijne laste. Kan dit zomaar?
- ik ben niet op de hoogte gebracht dat de verdelging ging gebeuren (toch niet officieel)
- ik heb nooit een informatie ontvangen dat de kosten aan mij zouden doorbelast worden
- ik heb geen mogelijkheid gehad om eventueel zelf een firma in te stellen
- (nog) geen bewijs gezien dat de kakkerlakken 100% zeker in mijn appartement ontstaan zijn
Dank voor jullie mening in deze

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 13 feb 2018 11:07

Kan volgens mij niet. Het is praktisch niet mogelijk de herkomst van die diertje na te gaan, tenzij je echt een appartement hebt waar het huisvuil wekenlang blijft liggen. Die beestjes kunnen zich verspreiden via het allerkleinste gaatje en kweken sneller dan konijnen.
Een degelijke ontsmetting moet daarom in het hele gebouw plaats vinden.
Indien men 100 % zeker is van de oorsprong in uw appartement, kan je dit doorrekenen aan de huurder. Ongediertebestrijding is trouwens een huurdersverplichting.

Reclame

Terug naar “Huren”