betaling huur

Sultane
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

betaling huur

#1 , 12 feb 2018 12:15

goedendag,

Even mijn situatie schetsen :

Al meerdere maanden betaal ik als enige alles in het huishouden, eveneens de boetes van mijn metgezel om erger te voorkomen (deurwaarder).
Alleen de huur kan ik onmogelijk betalen.

Mijn metgezel die ontslag heeft gekregen, heeft het geld hiervan gebruikt als voorschot om een huis te kopen (alleen door hem getekend).

Nu zou hij een pensioen krijgen, maar ook daar zijn problemen.

De huurcontract van het huis waar we wonen zijn door ons beide getekend.

Mijn vragen :

1) Kan ik verplicht worden de volledige achterstallige huur alleen te betalen ?
2) Waar en hoe kan ik het geld dat ik hem heb geleend terugeisen ?

Alvast bedankt voor de hulp

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 12 feb 2018 12:32

De huur is iets dat je zeker altijd moet betalen. Of wil je liever op een dag op staat gezet worden. Dan ben je nog verder van huis. Dus in eerste instantie de hele huur betalen. Boetes kunnen nog wel even blijven liggen, alhoewel die ook alsmaar meer gaan kosten.
Het geleende geld kan je terug eisen via de rechtbank

Franciscus
Berichten: 38602

#3 , 12 feb 2018 15:46

Metgezel wil vermoedelijk ook zeggen niet gehuwd. Boeten betalen voor metgezel is dus zo wie zo geld in een emmer met een gat in.
Uw bescherming is dan nihil om zo te zeggen.
U hebt huurcontract getekend dus betaald u de huur vermoedelijk wegens in solidum aansprakelijk Dat uw metgezel niet betaald zal u daarna of beter nu met een AS metgezel in gebreke stellen.

Reclame

Sultane
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#4 , 17 feb 2018 18:57

Hey bedankt voor Julie reacties

Terug naar “Huren”