2 huurders ondertekend / 1 domicilie

Didymus
Berichten: 2061

Re: 2 huurders ondertekend / 1 domicilie

#16 , 06 feb 2018 13:30

Veel zal ook afhangen van welke wijkagent de inschrijving komt controleren; het is aan hem of haar om daar vragen over te stellen.

Gent en Leuven keren de bewijslast trouwens om. Aan studenten wordt de facto geweigerd, tenzij ze kunnen bewijzen dat ze volledig op eigen benen staan.
"sowieso" schrijf je zo.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
empe
Topic Starter
Berichten: 13
Juridisch actief: Nee

#17 , 06 feb 2018 13:35

Aanvraag werd niet aanvaard.
Enkel indien ik financiële onafhankelijkheid, een gemotiveerde brief en een kopie van huurcontract bezorg, wordt mijn aanvraag verder overwogen.

Ik ga deze documenten in orde proberen te brengen en hopen dat mijn domicilie aanvaard wordt. Het enige dat ik mij nu nog afvraag is of ze moeilijk zouden gaan doen dat er twee mensen op dat huurcontract staan terwijl enkel ik mij wens te domicilieren (mijn werkende vriendin, die mee op het huurcontract staat, komt hier normaal volgend jaar mee inwonen/domicilieren)

Wijkagent is reeds langs geweest

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#18 , 06 feb 2018 14:17

Ben je eigenlijk financiëel onafhankelijk? Heb je een studentenbaan? Indien uw partner werkt en bij jou zou komen wonen, denk ik dat jullie een sterk dossier hebben.

Waar ben je nu gedomicilieerd? Bij uw ouders, vermoed ik? Je zou het een jaartje kunnen rekken (tot uw vriendin bij jou kotm wonen) door je momenteel nog niet in Leuven te laten domiciliëren, maar de kans is groot dat uw huurcontract stipulaart dat je dit wel moet doen?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Didymus
Berichten: 2061

#19 , 06 feb 2018 14:22

Aanvraag werd niet aanvaard. Enkel indien ik financiële onafhankelijkheid, een gemotiveerde brief en een kopie van huurcontract bezorg, wordt mijn aanvraag verder overwogen.
Pagina 2 en nu pas komt de aap uit de mouw. Waarom stond dit niet in je openingspost?

Ik geef je bijzonder weinig kans om dit goedgekeurd te krijgen. Beste oplossing is dat je vriendin zich gewoon domicilieert om verdere problemen te vermijden.
"sowieso" schrijf je zo.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#20 , 06 feb 2018 14:25

Pagina 2 en nu pas komt de aap uit de mouw. Waarom stond dit niet in je openingspost?
Heeft pas net het antwoord van Leuven gekregen? :wink:
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

empe
Topic Starter
Berichten: 13
Juridisch actief: Nee

#21 , 06 feb 2018 15:52

In vorig topic heb ik deze wel vermeld. Hier niet omdat dit dan de focus wordt en niet de eigenlijke vraag beantwoord wordt.
Deze blijft nog steeds:

"Wordt er moeilijk gedaan over het feit dat 2 mensen op het huurcontract staan, maar er zich slechts 1 domicilieert?"

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#22 , 06 feb 2018 16:35

In vorig topic...
Vorig topic? Mensen hier gaan echt niet héél uw "topic-geschiedenis" napluizen, hoor! We gaan er van uit dat alle relevante info in DIT topic vermeld staat. Nu missen we blijkbaar een héél stuk voorgeschiedenis of aanvullende informatie die ergens anders in een topic staat. Je had beter uw opvolgvragen in dat oude topic gezet, zodat mensen de volledige context hadden. :roll:
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#23 , 06 feb 2018 16:40

Ik lees in uw andere topic dat u eind dit schooljaar afstudeert. Zoals iemand anders ook in dat topic zei: rek heel de boel nog een paar maanden en eens je afgestudeert bent, laat je u daar gewoon domiciliëren. Problem solved...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

empe
Topic Starter
Berichten: 13
Juridisch actief: Nee

#24 , 06 feb 2018 17:06

Los van het feit dat ik student ben blijft mijn vraag (en ben ik er ook gewoon curieus naar):

"Bij nazicht, doet een gemeente moeilijk over het feit dat er twee mensen op een huurcontract staan, maar slechts 1 persoon gedomicilieerd is?"

bosprocureur
Berichten: 6854

#25 , 06 feb 2018 17:45

Los van het feit dat ik student ben blijft mijn vraag (en ben ik er ook gewoon curieus naar):

"Bij nazicht, doet een gemeente moeilijk over het feit dat er twee mensen op een huurcontract staan, maar slechts 1 persoon gedomicilieerd is?"

U geeft zelf het antwoord in #17 van deze draad, of bedoelt u nog iets anders ?

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#26 , 06 feb 2018 17:50

Los van het feit dat ik student ben blijft mijn vraag (en ben ik er ook gewoon curieus naar):

"Bij nazicht, doet een gemeente moeilijk over het feit dat er twee mensen op een huurcontract staan, maar slechts 1 persoon gedomicilieerd is?"
Waarom lees je mijn eerdere antwoord niet?
Ik heb die vraag al beantwoord.
Namelijk dat het geen probleem is.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

empe
Topic Starter
Berichten: 13
Juridisch actief: Nee

#27 , 06 feb 2018 19:59

Waarom lees je mijn eerdere antwoord niet?
Ik heb die vraag al beantwoord.
Namelijk dat het geen probleem is.
Ik denk dat je hier verwijst naar #4 van het topic. Ik las daar als uw argumentatie dat ze dat toch niet lezen. Ik het daarop gereageerd dat dat in dit geval.

U geeft zelf het antwoord in #17 van deze draad, of bedoelt u nog iets anders ?
Neen dat denk ik niet. Daar doet de gemeente moeilijk omdat ik student ben. Uiteindelijk staat dat los van de vraag of ze ook moeilijk zouden doen over 2 huurders in het huurcontract

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#28 , 07 feb 2018 09:14

Uiteindelijk staat dat los van de vraag of ze ook moeilijk zouden doen over 2 huurders in het huurcontract
Zoals reeds gezegd: als het in een andere stad (geen studentenstad) zou zijn, of jullie zouden geen studenten zijn, zal het huurcontract zelfs niet opgevraagd worden. Dus neen, voor de stad speelt het totaal geen rol wat er nu al dan niet in het huurcontract staat of wie het al dan niet ondertekend heeft. Als je je ergens laat domiciliëren, hoef je immers geen huurcontract voor te leggen. => Tot daar het antwoord op uw vraag "los van het feit dat je student bent."

Maar in studentensteden ligt het anders als een student zich wil laten domiciliëren.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

empe
Topic Starter
Berichten: 13
Juridisch actief: Nee

#29 , 20 feb 2018 21:59

Ter afsluiting van dit topic:

In de reactie van de ambtenaar is er niks gezegd over de twee huurders op het huurcontract

(Mijn aanvraag tot inschrijving als alleenstaande student is weliswaar nogmaals afgekeurd met verwijzing naar de algemene onderrichtingen:
"11° de leerlingen en studenten ouder dan zestien jaar die financieel nog ten laste zijn van hun ouders en ergens anders verblijven dan op de verblijfplaats van het gezin waartoe zij behoren, voor de duur van hun studies")

Terug naar “Huren”