huurcontract op mijn naam en domicilie op mijn moeder

hansdv1974
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

huurcontract op mijn naam en domicilie op mijn moeder

#1 , 01 feb 2018 19:39

Ik heb net een huurcontract getekend maar ik heb een huis op afbetaling(sociale lening) waar ik en mijn zoontje wonen en mijn moeder woont daar momenteel ook. Nu zou ik in een appartement willen gaan wonen en heb ik een huurcontract getekend. Waar ik wel geen rekening mee gehouden had was dat ze dan een aanpassing van mijn afbetaling zouden doen. Nu gaan dat wel heel veel omhoog (met 5% ). ik zou dus een andere lening moeten zoeken bij een bank en opnieuw naar de notaris gaan. Wat me een hoop geld zou kosten die ik eigenlijk niet kan betalen. Mijn vraag is nu zou mijn moeder haar domicilie kunnen zetten in het appartement waar ik eigenlijk ga gaan wonen. Dan zou ik mijn domicilie staan waar ik nu woon. Zou dit een probleem kunnen opleveren en kan het immokantoor waar ik het huurcontract getekend heb eisen dat ik daar mijn domicilie zet?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38596

#2 , 01 feb 2018 19:48

Uiteraard u tekent en er zal vermoedelijk staan dat u er uw hoofdverblijfplaats moet hebben. Wat een contractbreuk is.
Dat uw moeder daar zou wonen - en jullie niet is weer iets anders - is administratieve wetgeving inzake inschrijving.

LeenW
Berichten: 12828

#3 , 01 feb 2018 19:53

De domicilie moet verplicht staan waar u woont, daar hebt u zelf geen keuze in.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38596

#4 , 01 feb 2018 20:37

En u hebt al een verplichte domicilie nodig om aan uw aankoopvoorwaarden te voldoen.

LennieK
Berichten: 1862
Juridisch actief: Nee

#5 , 02 feb 2018 11:22

Waarom huur je eigenlijk als je een eigen woning hebt? En in die eigen woning blijft jouw moeder wonen? Waarom huurt jouw moeder niet? En blijf jij gewoon in jouw eigen woning?

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#6 , 02 feb 2018 15:47

Waarom huur je eigenlijk als je een eigen woning hebt? En in die eigen woning blijft jouw moeder wonen? Waarom huurt jouw moeder niet? En blijf jij gewoon in jouw eigen woning?
Is veel te simpel voor sommige mensen.

jef007
Berichten: 1681

#7 , 02 feb 2018 16:23

waarschijnlijk om te kunnen foefelen

Terug naar “Huren”