Aanspraak huurwaarborg

June82
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Aanspraak huurwaarborg

#1 , 01 feb 2018 18:56

Beste,
Ik heb 8j geleden een appartement gehuurd met mijn toenmalige partner. Wij zijn daar uiteen gegaan en hij is toen vertrokken en heeft mij met de opkuis achtergelaten. Nu, 8j later, blijkt dat die huurwaarborg nooit is vrijgegeven. Ik heb let contact gehad met de vrouw van mijn toenmalige huisbaas en zei beweerd dat ze enorm veel kosten hebben gehad aan het appartement. Iets waar ze mij nooit hebben over gecontacteerd. Ik weet dat er nog vuilzakken stonden en dat ik die ging weg doen, maar zonder sleutel gaat dat natuurlijk niet. Zij beweren mij ook een x-aantal keer te hebben gebeld, maar ik heb van hen nooit 1 telefoon gekregen, wel mijn ex-partner, maar hij heeft nooit iets gedaan qua opruimen en dergelijke. Nu wil ik dus die huurwaarborg vrijkrijgen, maar zij blijven nog steeds dwars liggen. Ik wil tegemoetkomen in de eventuele gemaakte kosten, maar dit natuurlijk niet zonder bewijzen. Nu is mijn vraag, hoelang kunnen zij aanspraak maken op zo'n dingen, want ik weet dat ondertussen het appartement niet meer van hun is.
Met vriendelijke groeten
Vanhee June

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#2 , 01 feb 2018 20:13

Wanneer is contract beëindigd?

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 01 feb 2018 20:28

Was er een ingaande en uitgaande plaatsbeschrijving? Indien geen uitgaande kan ze , nu na 8 jaar , niets meer vragen. Als ze blijft weigeren zal je nar de vrederechter moeten voor de vrijgave.

Reclame

June82
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#4 , 01 feb 2018 23:17

Wij zijn eruit gegaan 7j geleden, neen geen plaatsbeschrijving gedaan wanneer we zijn verhuisd. Ik wil absoluut niet dwarsliggen en heb toen echt wel alles willen doen om met een schoon blad te vertrekken, maar zonder sleutel en onbereikbaarheid via telefoon, kon ik geen moeite meer doen.
Mvg June

JohnD
Berichten: 3580

#5 , 01 feb 2018 23:31

Ik dacht dat er hier van een verjaringstermijn sprake kan zijn.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Huur-Recht.be
Berichten: 20
Juridisch actief: Ja

#6 , 02 feb 2018 13:34

Staat de huurwaarborg ergens geblokkeerd? Of is er destijds gewoon in handen van de verhuurder betaalt?

June82
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#7 , 02 feb 2018 17:19

Staat geblokkeerd op de bank.

Huur-Recht.be
Berichten: 20
Juridisch actief: Ja

#8 , 03 feb 2018 19:11

De verhuurder zal nu na zoveel jaren moeten de schade moeten kunnen bewijzen. Bij gebreke aan uittredende plaatsbeschrijving zal dat heel moeilijk worden. Zeker als het appartement nu niet meer van hun is.

Als ze weigeren te tekenen voor vrijgave van de borg best de zaak aanhangig maken bij de vrederechter, serieuze slaagkans op recuperatie.

Terug naar “Huren”