Ontbinding handelshuurovereenkomst eisen na een vonnis

8evrm
Topic Starter
Berichten: 13
Juridisch actief: Nee

Ontbinding handelshuurovereenkomst eisen na een vonnis

#1 , 26 jan 2018 19:34

Naast het handelsgelijkvloers, heeft de huurder bijkomstig ook de studio achterin het handelsgelijkvloers gehuurd maar dit hadden wij mondeling afgesproken (I know niet heel slim, maar het kwam voor beiden beter zo uit). Door onenigheid betreffende een schadegeval, is ons relatie zodanig verslechterd dat het geschil voor de vrederechter kwam. Daar betwistte hij de mondelinge overeenkomst en vroeg om absolute nietigverklaring en verkondige nog zot veel andere leugens. Bovendien betaalde hij de huurindex, de kosten en de taksen ook niet.

Een maand geleden vonnis gekregen van de vrederechter. Mijn huurder helemaal in het ongelijk gesteld. De mondelinge overeenkomst werd ook in stand gehouden. Helaas, heb ik geen ontbinding gekregen. Zijn malafide houding tijdens de minnelijke schikking en in de conclusies, het onderverhuren van de studio zonder toelating, het niet betalen en zelfs betwisten van de kosten en taksen vond de rechter dat de ontbinding op dit ogenblik niet aan de orde was.

Ook na het vonnis, blijft hij alleen de huur betalen zonder de studio en de huurindex. Ik heb gewacht met de betekening (omdat ik geen kl**tzak wil zijn en de gerechtsdeurwaarder erop afsturen). Nog geprobeerd om een afbetalingsplan aan hem voor te stellen, helaas noch hij, noch zijn advocate geven een antwoord. Hij verkondigde ooit om hoger beroep in te stellen, tot nu toe nog niets gekregen.

Zal ik hem terug voor de vrederechter brengen en de ontbinding vragen? Mijn toenmalige advocate zei dat dit technisch niet mogelijk is, maar ik denk dat ze dit zei om nog wat meer geld af te troggelen in hoger beroep.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur
Berichten: 6888

#2 , 26 jan 2018 19:48

U hebt nog geen deurwaarder gestuurd om het vonnis te laten betekenen? Dan zal hij voorlopig ook geen beroep aantekenen, en blijft de zaak aanmodderen.

Reclame

Terug naar “Huren”