Huishuur na vertrek partner

NVandeV
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Huishuur na vertrek partner

#1 , 21 jan 2018 11:57

Hallo

In april 2016 tekenden mn (ex)partner en ik een huurcontract 3 6 9, dat geregistreerd werd.
We betaalden elk de helft vd waarborg en de maandelijkse huur.

10 oktober 2017 tekent mn ex een andere huurovereenkomst omdat hij bij mij vertrekt, sinds 20 oktober 2017 is hij daar ook gedomicilieerd.

Ik heb, mondeling, mijn huisbaas op de hoogte gebracht van ex zijn vertrek én t feit dat ik hier blijf. De verhuurder was blij met mn openheid en vond/ vindt t ok dat ik blijf... omdat ik t financieel alleen kan dragen.

We zijn nu 3mnd verder...
Ex heeft nog steeds niks aan de verhuurder laten weten van zijn vertrek
Maar...

1) hij eist nu van mij zijn deel vd waarborg terug

2) er staan nog altijd spullen van hem in de garage, hoewel we overeen gekomen waren (in sms) dat alles tegen 1 januari 2018 weg zou zijn...
Hij weigert die nu weg te halen omdat ik zijn deel vd borg niet wil geven en omdat hij officieel nog steeds huurder is (maar er dus niet voor betaald sinds okt 2017)

Mijn vraag is dus...

1) wat met de huurwaarborg en de huurkosten?
Ik wil t contract niet beëindigen want vrees een vooropzegvergoeding en bij nieuw contract verhoging vd prijs, plus de kosten van een nieuwe plaatsbeschrijving
K wil wel een toevoeging aan t contract tekenen dat ex vanaf nu (moment dat hij dus zijn deel officieel opzegt) niet meer aansprakelijk is voor de maandelijkse huur en ook dat bij beëindiging vh contract, hij zijn betaalde deel vd waarborg terug krijgt

2) wat met zijn achtergebleven spullen? Is nu al 3mnd dat t hier staat, ook al 3 weken langer dan afgesproken... hoe lang moet ik t nog verdragen?

Hele boterham... maar hoop hier beetje raad en moed te vinden
Mercikes

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 21 jan 2018 12:51

1- huurcontract moet enkel op uw naam komen, en jij moet de volledige huur betalen
2- garage moet leeg zijn voor je zijn waarborg betaald, want al hij het niet komt halen draai jij voor de opruimkosten op
3- indien hij er nog gedomicilieerd is de wijkagent op de hoogte brengen en vragen voor een ambtelijke uitschrijving. Als hij nu schulden heeft kan een deurwaarde u spullen komen opladen en verkopen.

Reclame

Terug naar “Huren”