vrederechter onderverhurig

dannymoens
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

vrederechter onderverhurig

#1 , 21 jan 2018 11:28

sinds 1 agiustus 2017 wonen wij in turnhout we hadden daar een appartement boven een winkel gevonden.de huisbazin baat de winkel uit en zij onderverhuurde aan ons ze was direct akkoord en savonds stuurde ze het contract via mail. wij hebben dit ondertekend en aan haar gegeven 2 maand later beginnen we verdachte dingens op te merken. wij betaalde ook verbruik aan haar voor electriciteit en water we kregen brieven van de pidpa dat de facturen niet betaald worden half oktober komen we ook te weten dat de huurovereenkomst op haar naam stond maar ook op haar vennootschap in oktober stopt ze met de zaak en komen we te weten dat de echte eigenaar niet wist dat wij daar woonde en dat de handelsovereenkomst door een curator word stopgezet wij als gezin stonden dus op straat we verblijven nu in een huisje van het ocmw tot we iets anders hebben gevonden komen we ook te weten dat ze het contract nooit heeft laten registreren of heeft ondertekend ize heeft wel de huurwaarborg ontvangen en daar hebben we een bewijs van gekregen we hebben een advokaat genomen die zegde dat hij gaat proberen de twee maand huur en de waarborg terug te eisen maar volgens onze bronnen heeft die huisbazin ons bedrogen en opgelicht om haar zaak te kunnen redden we krijgen te horen dat zij ons had moeten opzeggen en toen ze de borg aanvaard heeft is dit ook een contract mondelings en telt dit ook voor 9 jaar ik begrijp onze advokaat niet normaal zouden we schadevergoeding moeten krijgen van 6 maand we hebben er 3 maand gewoond met een contract van 9 jaar en mijn advokaat zegt 2 maand huur terug en de birg hij zegt ook gerecht en gerechtigheid is niet altijd waar bewijzen hebben we genoeg van de waarborg en de reeds betaalde huurgelden raar raar raar mijn gezin met 3 kleine kinderen is emotioneel en financiel serieus beneden alle peil wil dat dan zeggen dat een vrederechter niet naar recht handeld dan :(
Laatst gewijzigd door dannymoens op 21 jan 2018 11:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Didymus
Berichten: 2061

#2 , 21 jan 2018 11:36

Een beetje respect voor zij die dit proberen te lezen; hoofdletters, leestekens en paragrafen alstublieft.
"sowieso" schrijf je zo.

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 21 jan 2018 12:37

Nul hoofdletters, nul komma's en nulkommanul punten op het einde van een zin. Waar heb jij leren schrijven?
Lees jij ook een krant zonder leestekens? Waarschijnlijk daarom dat je uw huurovereenkomst niet kon lezen :mrgreen:

Reclame

jef007
Berichten: 1683

#4 , 21 jan 2018 17:42

ik stel voor dat u uw tekst herschrijft met punten en komma's!

Franciscus
Berichten: 38599

#5 , 21 jan 2018 21:15

Niet iedereen heeft hoger onderwijs of ASO gevolg.
Vragen:
- Contract stond dat op haar naam of op een vennootschap? Of wat het een eenmanszaak?
- Schadevergoeding vragen aan wie dus aan de firma die in faling is? of aan dame?
- Wettelijk kan het zijn dat u recht hebt op zes maanden maar als u de waarborg en de huur al kan terugkrijgen van de curator / dame mag u zich al gelukkig prijzen.

dannymoens
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

#6 , 22 jan 2018 06:46

ik ben niet goed in schrijven heb daar moeite mee sommige begrijpen dat niet precies dit is een forum en geen uitlach forum bedankt voor je reactie francicus .het stond zowel op haar naam als op de vennootschap mijn advokaat spreekt over bedrog , want ze heeft nooit gezegd dat dit een onderverhuring was .Ze zegde dat dit een contract is voor 9 jaar.ze heeft ons in huis genomen voor haar zaak te kunnen redden . Als wij wisten dat dit zo was hadden wij dit nooit gehuurd,we hebben er maar 3 maand gewoond Er is een rechtzaak aangegaan tegen de huisbazin omdat het op haar naam staat en ook op haar venootschap.Onze advokaat spreekt over bedrog en een rechtstoornis.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#7 , 22 jan 2018 09:21

ik ben niet goed in schrijven heb daar moeite mee sommige begrijpen dat niet precies dit is een forum en geen uitlach forum bedankt voor je reactie francicus .
U heeft 100% gelijk !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Didymus
Berichten: 2061

#8 , 22 jan 2018 09:29

Mag ik toch even opmerken dat TS leestekens heeft aangebracht na mijn opmerking? Het was initieel echt niet leesbaar en er zouden waarschijnlijk weinig tot geen antwoorden zijn gevolgd als het in die vorm was gebleven.

OT: Als de verhuurder inderdaad ten persoonlijke titel heeft verhuurd, dan valt er misschien nog iets te halen, maar als dit ook onder het faillissement valt, dan vrees ik toch dat u nergens op moet hopen.
"sowieso" schrijf je zo.

dannymoens
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

#9 , 22 jan 2018 10:53

Wat er nog is dat de verhuurster ons zelfs niet heeft opgezegd,we moesten er van de echte eigenaar uit.
Zonder opzeg van de ene dag op de andere.Van de verhuurster hebben we niks meer gehoord.

Didymus
Berichten: 2061

#10 , 22 jan 2018 10:56

Wanneer de eigenaar/verhuurder een uitdrijving bekomt, dan geldt die ook voor eventuele onderhuurders. Juridisch logisch, maar u zit natuurlijk met de gebakken peren.
"sowieso" schrijf je zo.

dannymoens
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

#11 , 22 jan 2018 14:11

We woonde er nog maar 3 maand.haar zaak draaide al niet goed en toch verhuurde ze aan ons .Dat valt toch op dat ze dit heeft gedaan om te proberen haar zaak te redden We hebben huurwaarborg betaald.Ze is niet verdreven maar gewoon deuren gesloten en ons onze plan laten trekken zonder enig nieuws van haar,ze mocht niet onderverhuren van de echte.eigenaar

Didymus
Berichten: 2061

#12 , 22 jan 2018 14:13

Maar wie is nu de verhuurder volgens uw huurcontract? Zij of haar vennootschap die in faling is?
"sowieso" schrijf je zo.

dannymoens
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

#13 , 22 jan 2018 15:10

Zijzelf op het huurcontract en met haar venootschap al ons geld is in haar venootschap gestoken dit heeft ze zelf gedaan .

dannymoens
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

#14 , 22 jan 2018 15:18

Een gedeeltelijke onderverhuring van de handelsovereenkomst.De verhuurster heeft er bewust voor gekozen om de onderhuur af te sluiten in eigen naam .Dat staat er op onze brief van onze advokaat.De verhuurster heeft overduidelijk een contractuele wanprestatie begaan .

Didymus
Berichten: 2061

#15 , 22 jan 2018 16:31

Ja, dat is duidelijk. De hamvraag is echter of mevrouw (nog) solvabel is. Als dat niet het geval blijkt, dan kan u het verlies maar beter doorslikken i.p.v. te procederen; een kei kan je niet stropen.

Wat geeft uw advocaat als verklaring waarom de rechtbank u zo weinig heeft toegekend?
"sowieso" schrijf je zo.

Terug naar “Huren”