Wateroverlast kelder handelspand

Kathleendelbeke
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Wateroverlast kelder handelspand

#1 , 17 jan 2018 15:57

Reeds enkele jaren huren wij een handelspand voor 1880 EUR / maand. Sinds augustus 2017 hebben wij water in de kelder. Deze Kan dan ook niet meer gebruikt worden als stockage. Ondertussen heeft mijn man ook al 36 keer de kelder leeggemaakt en opgekuist . De herstellingen laten enorm op zich wachten door de miscommunicatie tussen architect , aannemer en gemeente (nieuwe riolering die misschien oorzaak kan zijn )
Mijn vraag is , aan wie of welke verzekering kan mijn man de uren doorfactureren en kunnen wij tijdelijk vragen om de huur te verminderen door het niet gebruik van de kelder.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 17 jan 2018 20:22

Aangeven aan uw eigen brandverzekering, die zullen dat wel met de verhuurder regelen. Komt het niet goedkoper om een eenvoudige dompelpomp aan te kopen, in plaats van telkens die uren aan te willen rekenen. Mogelijks zegt de verzekering hetzelfde omdat je steeds voor de goedkoopste oplossing dient te gaan voor de voorlopige maatregelen.
Een huurvermindering dien je aan de verhuurder te vragen

Kathleendelbeke
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#3 , 17 jan 2018 21:33

De kelder wordt effectief leeggemaakt met de dompelpomp, maar aangezien het niet echt proper water is , moet het daarna volledig geschuurd worden, anders wordt de geuroverlast nog erger en dan zit je al snel aan 2 uur extra werk.

Reclame

Terug naar “Huren”