onwettig huurcontract

deloosepeter
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

onwettig huurcontract

#1 , 16 jan 2018 13:16

Ik huur al sinds 1/11/2008 een woonhuis met een onderhuurcontract. Deze woning maakt deel uit van een landbouwbedrijf dat de hoofdhuurder in pacht heeft. Volgens het onderhuurcontract zijn zowel het hoofdhuurcontract als het onderhuurcontract onderworpen aan de woninghuurwet. De eigenaar was hiervan op de hoogte (zijn met de hoofdhuurder bij hem thuis geweest voor de afsluiting van het contract) en hij was mondeling akkoord. De eigenaar is in de loop van de jaren nog langs geweest en heeft 3 jaar geleden nog het volledige schrijnwerk vernieuwd.

Nu is de eigenaar in onmin gekomen met de hoofdhuurder en is er een ontbinding van het hoofdhuurcontract gebeurd met vonnis op 13/12/2017 wegens geen landbouwexploitatie meer en verwaarlozing van het erf (niet mijn woning). Na betekening dient alles en iedereen verwijderd te zijn binnen de 48u.

Ik heb deze beslissing pas 8/01/2018 te horen gekregen en ben dus in principe binnenkort dakloos. (met 6 kinderen) Ik heb al met de eigenaar en zijn advocaat proberen te onderhandelen voor een menselijke termijn, maar krijg enkel als antwoord "het vonnis zal uitgevoerd worden". In dit vonnis is er nergens sprake van bewoning en word ik ook nergens vernoemd.

Hoe moet dit nu verder? want blijkbaar is het onderhuurcontract onwettig en niet bestaande aangezien het hoofdhuurcontract onder de pachtwetgeving zou vallen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
pluspower
Berichten: 104
Juridisch actief: Nee

#2 , 16 jan 2018 14:03

Als onderhuurder zal u niets kunnen doen tegen het vonnis.

KJ86
Berichten: 2663

#3 , 16 jan 2018 18:29

Je moet met uw verhaal naar uw lokaal OCMW en een noodwoning (tijdelijke woonst voor mensen met problemen) vragen.

Reclame

Terug naar “Huren”