niet terugbetaling huurwaarborg

degrogger
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

niet terugbetaling huurwaarborg

#1 , 16 jan 2018 12:32

Geachte,
Wij zijn van 1 juni 2017 verhuisd na aankoop van een eigen woning.
We hebben van augustus 2013 tot 31mei 2017 gehuurd, privé - via een makelaarskantoor.
Er is een staat van bevinding opgemaakt bij begin en einde van de huurperiode.
Staat van bevinding bij uittrede is ondertekend door mij en door de verhuurder.
Het enige minpunt in dit document, ik citeer :
"Snoeiafval verwijderen, inrit sproeien, laurier snoeien".
Twee weken later ontving ik een email met verschillende zogezegde later ontdekte gebreken en dat men nog kontakt zou opnemen in verband met de kosten hieraan verbonden.
Hierop heb ik niet gereageerd omdat ik na bijna 4 jaar huren weet dat de verhuurder enkel op geld uit is en grote moeite heeft met uitgeven.
We zij nu bijna 8 maanden verder....we horen niks meer van van de makelaar/verhuurder.
Welke stappen kan ik ondernemen om de huurwaarborg (1300 euro) terug te krijgen, eventueel met aftrek van de "kosten" voor het opruimen van snoeiafval zoals vermeld in de staat van bevinding bij uittrede ?
Met vriendelijke groeten en dank bij voorbaat,

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 16 jan 2018 12:47

Vrederechter

Sirkii
Berichten: 5395

#3 , 16 jan 2018 19:07

Al eerst een AS met kopie per gewone brief om uw waarborg terug te vorderen. Als de verhuurder de op de uittredende plaatsbeschrijving vermelde gebreken moest oplossen doe dan een fair voorstel (bv 4 uur opruimen, 4 uur snoeien, 2 uur sproeien aan 40€/uur is 400€. Dus 900€ terugvorderen. Dan pas vrederechter.

Reclame

degrogger
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#4 , 17 jan 2018 04:50

Dank voor de reacties

Terug naar “Huren”