Beveiligde sleutel laten bijmaken

MrParkle
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Beveiligde sleutel laten bijmaken

#1 , 15 jan 2018 18:24

Wij hebben 2 sleutels in bezit waarmee we het gebouw en ons huurappartement mee kunnen openen. Nu zouden we graag iemand een derde sleutel willen geven. Mogen wij vragen om de sleutel bij te laten maken en kunnen ze dat weigeren? Dat de kosten voor ons, als vrager, zijn dat begrijp ik wel.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 15 jan 2018 19:59

Zonder kaart kan je die niet laten bijmaken. Eigenaar zal die zelf moeten bestellen en betalen , en daarna met jullie verrekenen.

MrParkle
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#3 , 15 jan 2018 20:48

Zonder kaart kan je die niet laten bijmaken. Eigenaar zal die zelf moeten bestellen en betalen , en daarna met jullie verrekenen.
Klopt, maar heeft ze het recht om te zeggen dat ze dit niet wilt doen?

Reclame

Franciscus
Berichten: 38602

#4 , 15 jan 2018 21:01

Neen, u laat binnen wie u wil.
Uiteraard bij einde huur gaat de sleutel ook terug - en ook de betaling zal dan moeten teruggegeven worden.

Sirkii
Berichten: 5415

#5 , 15 jan 2018 21:16

Neen, u laat binnen wie u wil.
Uiteraard bij einde huur gaat de sleutel ook terug - en ook de betaling zal dan moeten teruggegeven worden.
Waarom zou de verhuurder de betaling moeten teruggeven. De huurder vroeg en kreeg een derde sleutel (die hij niet kan houden bij vertrek)

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#6 , 15 jan 2018 21:35

Steek een nieuwe cilinder dit kost niet zoveel en je heeft sleutels zoveel als je wil.

En als je verhuist steek je de andere cilinder er opnieuw in .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

MrParkle
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#7 , 15 jan 2018 22:00

Ik heb geen idee hoeveel een sleutel gaat kosten, maar ik neem aan dat dit niet de grootste kost gaat zijn. Er is een derde sleutel, maar die heeft de syndicus. En ik zit niet met kwade bedoelingen: als ik vertrek is de sleutel nutteloos voor me dus waarom zou ik hem niet geven aan de huisbaas als we het pand verlaten en als alles netjes verloopt...

Een nieuwe cilinder steken is geen optie omdat er met dezelfde sleutel nog 2 andere deuren moeten geopend worden eer je ons gebouw binnen bent. Het heeft geen zin om een sleutel te hebben van onze voordeur als we niet tot aan onze voordeur kunnen.

Blaatpraat
Berichten: 3795

#8 , 15 jan 2018 23:03

Ik dacht niet dat er in de wet een verplichting is voor de verhuurder om extra sleutels bij te maken.
Maar het zou me verbazen als een verhuurder dit niet zou willen doen, vooral niet omdat deze weet dat er een extra sleutel voorhanden is dan (1 van de voordelen van beveiligde sleutels).

Nu, qua kostprijs hangt dit af van type beveiliging.
Ik heb al beveiligde sleutels gezien van 5 euro (ik vraag me af hoe goed die beveiligd zijn, zien er mij gewone sleutels uit), ik heb er ook eentje in bezit die 100 euro kost voor een kopie (maar daar zit dan ook een RF code in, die enkel actief is als je hem in een tegenhanger-cilinder steekt, met batterij en LCD scherm met uitlezing)...

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#9 , 16 jan 2018 09:19

Ik heb al zogezegde beveiligde sleutels meegemaakt die door een gewone sleuteldienst (mister m...) konden worden nagemaakt.
Vraag aan de syndicus een dubbel, en niet aan de eigenaar. Bij hem heb je misschien meer geluk

Terug naar “Huren”