Wanneer huur betalen

Huurder82
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Wanneer huur betalen

#1 , 15 jan 2018 10:53

In mijn huur contract staat dat uiterlijk de 20 ste van de maand de volgende maand al betaald moet zijn,
Dus voor 20 januari moet reeds de maand februari betaald zijn.
Kan dit!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Didymus
Berichten: 2061

#2 , 15 jan 2018 10:57

Contractueel kan dit volgens mij, maar het is onwaarschijnlijk dat de verhuurder bij de vrederechter de verbreking zal bekomen wanneer u bv. pas op de 27ste betaalt.
"sowieso" schrijf je zo.

polk
Berichten: 437

#3 , 15 jan 2018 11:11

Pacta sunt servanda: Art. 1134. BW Alle overeenkomsten die wettig zijn aangegaan, strekken degenen die deze hebben aangegaan, tot wet.

De woninghuurwet voorziet geen dwingende bepalingen over het tijdstip van betaling van de huur. Partijen kunnen zelfs overeenkomen dat de huur bijvoorbeeld voor de hele huurperiode wordt vooruitbetaald.

U hebt zich door uw huurcontract te ondertekenen akkoord verklaard met deze bepaling. Indien u niet tijdig betaalt kan de verhuurder stappen ondernemen. Of hij dat ook zal doen is een andere kwestie.

Reclame

j.demoor
Berichten: 10360

#4 , 15 jan 2018 12:02

“Art.1134.Alle overeenkomsten die wettig zijn aangegaan, strekken degenen die deze hebben aangegaan, tot wet. Zij kunnen niet herroepen worden dan met hun wederzijdse toestemming of op de gronden door de wet erkend. Zij moeten te goeder trouw worden ten uitvoer gebracht.”(B.W.=Burgerlijk Wetboek).

“In mijn huur contract staat dat uiterlijk de 20 ste van de maand de volgende maand al betaald moet zijn“ kan dus.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Terug naar “Huren”