Er is licht aan het eind van de tunnel

Ketala
Topic Starter
Berichten: 48
Juridisch actief: Nee

Er is licht aan het eind van de tunnel

#1 , 15 jan 2018 10:07

Na veel problemen met mijn huisbaas
Schending van mijn privacy
Schending van het recht om van het gehuurde.goed in alle rust te kunnen genieten
De aanvraag om mij uit te zetten via vrederechter (moet hier voor in maart nog gaan )
Nu eind vorig jaar brieg ontvangen van de huisbaas dat ze het contract beindigen omdat hun dochter er komt wonen .(zeer betwijfelend want er is maar 1slaapkamer en de dochter heeft 2kinderen)
Nu ....
Heb ik zondag mijn nieuw huurcontract getekend voor mijn nieuwe huurwoning.
1maart is de verhuis .

Hoe veel op voorhand verwittig ik mijn oude huisbaas dat ik verhuis ....?

Ik twijfel om de elektriciteit en water te.laten afsluiten ....
Volgens een brief van hun advocaat zou als ze.bij mij de stroom afsluiten mijn bovenburen hier ook last van hebben ....

De hoofdschakelaar uitzetten.is geen optie om dit te weten te komen want tijdens de technische controle hebben we met drie zitten zoeken naar de kas maar niet
gevonden.

De huisbaas wil ook een uitredene plaatsbeschrijving...
De intredende plaatsbeschrijving is door hun veel te laat aangeboden ter ondertekening (na 2maand)
En heb déze op advies van huurdersbond dan ook niet meer ondertekend .
Ben ik nu verplicht de uittredende plaatsbeschrijving te maken ?

Heb geen zin om veel op die twee hun gezicht te moeten zien na alle.ellende van de afgelopen 10 maand .
Liefst zou ik gewoon hun willen.melden dat ze de sleutels bij mijn advocaat kunnen afhalen op ....dag :roll:

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
venus5010
Berichten: 20

#2 , 15 jan 2018 10:37

Volgens mij is het 3 maanden opzeg als u de opzeg doet.

Je hebt het volstrekte recht om de elektriciteit te laten afsluiten, en in uw geval zou ik het ook doen, dat de bovenburen hier last van zouden hebben is zever in pakjes en ook niet uw probleem als dit waar zou zijn, als de meter op uw naam staat is het jouw verantwoordelijkheid.
Meestal doet men dit niet en wordt er een overdracht document opgemaakt omdat dit kosten bespaard, want bij afsluiting worden er kosten aangerekend aan U. Diegene die de meter weer wil aansluiten moet ook nog eens kosten betalen. Maar daarvoor moet er goede verstandhouding zijn.

Gezien er geen plaatsbeschrijving is bij intrede is er ook geen bij uittreding, zo deze is ook van de baan.

Als uw verstandhouding of communicatie niet vlot verloopt kan u de sleutel overhandigen via een derde, let wel een bewijs van deze overdracht is noodzakelijk mocht er discussie volgen, een eenvoudig ontvangstbewijs is voldoende.
Het kan ook per aangetekend schrijven in een niet scheurbare envelop met ontvangstbewijs.

Inpakken en wegwezen :D
Wens je een zorgeloze tijd in je nieuw appartement :wink: :wink:

limelight
Berichten: 232

#3 , 15 jan 2018 11:37

Nu eind vorig jaar brieg ontvangen van de huisbaas dat ze het contract beindigen omdat hun dochter er komt wonen .(zeer betwijfelend want er is maar 1slaapkamer en de dochter heeft 2kinderen)
In het geval van niet uitvoering van dit opzeg motief kun je schadevergoeding eisen (18 maanden huur). Indien de verhuurder dit gewoon gebruikt om u er uit te krijgen, kan u er nog een mooie duit aan overhouden.
Wel geen idee of dit nog kan als je tegenopzeg geeft.

Reclame

Ketala
Topic Starter
Berichten: 48
Juridisch actief: Nee

#4 , 15 jan 2018 12:55

Ik moet er uit want de dochter komt er wonen .
Vermoed dat ze dit doen om te ontkomen aan eventueel een boete via vrederechter ...wegens vroegtijdig stop zetten van het contract.
Vermits de dochter er komt wonen ....wat mag

Ze Staat duidelijk vermeld in de brief met naam en.adres...wat verplicht is .
Ik Heb ik 6 maand.de tijd om te verhuizen .
Dochter moet er binnen het jaar komen wonen en er twee jaar wonen ...
Anders hebben ze een boete aan hun been van 18x de huur ....

Ik weet dus wat ik de komende jaren moet in het oog houden. :D :shock: :lol: :P

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#5 , 15 jan 2018 14:27

Hoe inderdaad de opzegbrief van de verhuurder héél erg goed bij (was deze trouwens aangetekend verzonden?).

Vermeld deze opzegbrief in de tegenopzeg die je zelf doet en maak duidelijk dat uw opzeggingsbrief een TEGENOPZEG is naar aanleiding van de opzegging die zij gegeven hebben. Kwestie dat de verhuurder achteraf niet kan beweren dat zij geen opzeg gegeven hebben, maar dat jij de huur opgezegd hebt.

Iets in de aard van:
Beste verhuurder,

ik verwijs hierbij naar de opzegbrief die ik van u mogen ontvangen heb op datum XX/XX/XXXX. U zegt daarin de huur op omdat uw dochter de woning zou betrekken (in straat X nummer Y, 9999 stad).

Hierbij geef ik mijn tegenopzeg, aangezien ik reeds een andere huurwoning gevonden heb. Etc...
Mij lijkt de kans inderdaad niet onrealistisch dat u achter een schadevergoeding moet aangaan binnen X-aantal maanden. Hou ons op de hoogte!
Wel geen idee of dit nog kan als je tegenopzeg geeft.
Zelfs bij tegenopzeg blijven vergoedingen verschuldigd, dus ik vermoed ook schadevergoedingen naar aanleiding van vals motief.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Huren”