verhuurder tapt (vermoed ik) stroom af

Maarten_Creemers
Topic Starter
Berichten: 59
Juridisch actief: Nee

verhuurder tapt (vermoed ik) stroom af

#1 , 10 jan 2018 09:09

Dag allen,

Even een kort vraagje. Ik vind het niet meteen terug dus ik start denk ik best een nieuw topic: wat doe je als je vermoed dat je verhuurder stroom aftapt?

de situatie is als volgt:

ik huur een appartement. een woning die is omgevormd tot 3 appartementen. Het gelijkvloers (de woning waar de verhuurder zelf heeft gewoond) is van ons.

Nu heeft hij achteraan ook nog een garage staan die hij gebruikt als 'stockeerruimte'. Hij had hier ook nog een heel deel vogels zitten die hij kweekt. of beter: kweekte. Ondertussen heeft hij de vogels weg gedaan en is hij achteraan alles aan het afbreken.

maar... hoe komt hij hier aan stroom? ik kan geen enkele andere logische verklaring vinden behalve dat dit via onze meter loopt.

ik ben ook eens de bouwplannen op de gemeente gaan opvragen om te kijken of dit wat duidelijkheid brengt, maar dit maakt het alleen maar nog verwarrender. Blijkbaar staat het appartement illegaal en is het officieel een winkel. De eigenaar heeft wel een aanvraag gedaan om te verbouwen, maar hierop heeft hij een negatief advies gekregen en hij heeft de aanvraag terug ingetrokken.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 10 jan 2018 09:44

Ga zelf eens op inspectie, want gissen is uit de boze, hij kan ook een kleine stroom groep hebben, en veel materiaal werkt nu ook op batterijen.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

LennieK
Berichten: 1862
Juridisch actief: Nee

#3 , 10 jan 2018 09:45

Wat gebeurt er als u zelf al uw apparaten af legt (ook diepvries en koelkast ten zo). Blijft de teller nog bij tellen? Dan zit er inderdaad een aftapping ergens he...

Toen u zich ging inschrijven in de gemeente, werd daar dan niets over gezegd dat u uw domicilie wou zetten in iets dat niet bestemd is voor wonen (= winkel in plaats van woning?)

Reclame

Maarten_Creemers
Topic Starter
Berichten: 59
Juridisch actief: Nee

#4 , 10 jan 2018 10:30

Ga zelf eens op inspectie, want gissen is uit de boze, hij kan ook een kleine stroom groep hebben, en veel materiaal werkt nu ook op batterijen.
Ik kan daar niet binnen.

een schroefmachine kan best op batterijen werken, maar ik ben ooit thuis gekomen dat hij het licht was 'vergeten' uit te doen. en dat werkt niet op batterijen. Toen was ik zo slim nog niet, maar toen had ik eigenlijk alles af moeten zetten en kijken of de meter blijft lopen.
Wat gebeurt er als u zelf al uw apparaten af legt (ook diepvries en koelkast ten zo). Blijft de teller nog bij tellen? Dan zit er inderdaad een aftapping ergens he...

Toen u zich ging inschrijven in de gemeente, werd daar dan niets over gezegd dat u uw domicilie wou zetten in iets dat niet bestemd is voor wonen (= winkel in plaats van woning?)
neen, ze hebben mij ingeschreven zonder daar iets van te vermelden. Nu zijn ze wel al zo ver dat er na mij niemand meer mag ingeschreven worden, maar daar ben ik niets mee...

ik kan wel alles afleggen, maar als er daar geen lamp brandt dan wordt er ook niets verbruikt. Het probleem is dat hij het echt uitloert wanneer wij weg zijn en dan gaat hij daar alles afbreken. Dus ja... het enige wat ik kan bewijzen is dat een lamp die uit is niets verbruikt.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 10 jan 2018 10:36

In je zekeringskast eens alle zekeringen controleren met alles eerst aan te legen en de zekeringen één voor één uit te schakelen of omgekeerd, zodat je weet of er nog een zekering is die naar buiten gaat, en zo ja leg deze dan ook af.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#6 , 10 jan 2018 11:03

Je hebt direct het antwoord indien je op het ogenblik dat verhuurder aan het werk is in die garage je elektriciteit afzet.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Maarten_Creemers
Topic Starter
Berichten: 59
Juridisch actief: Nee

#7 , 10 jan 2018 11:09

Je hebt direct het antwoord indien je op het ogenblik dat verhuurder aan het werk is in die garage je elektriciteit afzet.
ja, maar hij loert het uit.. hij begint pas te werken als wij weg zijn.

maar dat is ook even naast het punt.

waar meld ik dit? ik begrijp dat ik eerst iets meer bewijzen moet verzamelen, maar straks vertrekken we hier en is de eindafrekening torenhoog en heb ik niets in handen. Ik heb al genoeg gezever gehad met die verhuurder om te weten dat ik me hierop moet voorbereiden. Misschien zelfs stappen ondernemen

mava105
Berichten: 22257
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#8 , 10 jan 2018 11:28

Zet dan eens uw stroom volledig af met uw hoofdschakelaar als je weg bent. Uw diepvriezer kan daar wel een paar uurtjes tegen.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#9 , 10 jan 2018 11:37

Waar moet je daar mee naar toe ?

Heel eenvoudig dit is diefstal, dus de politie een pv laten opmaken.

Maar zorg dat je het 100% zeker weet!

Er moet dan toch een leiding van het huis naar achteren liggen, die zou ik toch snel vinden hoor.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Huren”