huurwaarborg spoorloos

cools irene
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

huurwaarborg spoorloos

#1 , 09 jan 2018 19:29

mijn schoonmoeder gaat wegens een val van het huurappartement naar een home , en overlijdt drie maanden later
zij woonde in het appartement van januari 2012 tot september 2017
na het ontruimen en opkuisen worden de sleutels van het app afgegeven bij de verhuurder
wij krijgen de nodige papieren voor vrijgave van de huurwaarborg maar moeten ons wenden naar een vastgoedmakelaar
waar de verhuurder mee samenwerkte in 2012 voor al zijn appartementen
daar vertelde men ons dat ze in 2015 gestopt waren met dat waarborg gedoe en nog enkel vastgoed deden
al de desbetrefende papieren waren weg maar hij zou eens navraag doen bij korfina toen mee samenwerkte ,dacht hij.
wij vonden in de papieren van mijn schoonmoeder nog de aanvraag van zijn bureau voor de storting van de huurwaarborg en eerste maand huur ,ook via haar bankuittreksels vonden we deze storting op de rekening van het bureau terug.
na herhaalde pogingen kreeg ik hem terug aan de telefoon , hij zij dat hij zonder een bewijs van storting op een derde rekening niets kon doen want al die papieren had hij niet meer.
de verhuurder beweerd van een storting op derde rekening nooit een bewijs te hebben ontvangenen wij hebben ook niets terug gevonden in de papieren van schoonmoeder
omdat de samenwerking tussen verhuurder en vastgoedkantoor in ruzie is geeindicht zitten wij nu tussen twee vuren
korfina heeft al laten weten dat het voor dit pand en deze periode geen storting heeft gehad

mijn vraag
wat kunnen wij verder nog ondernemen

dank bij voorbaat

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 09 jan 2018 19:39

Het bankuittreksel van de overschrijving is uw bewijs.
De verhuurder moet terugbetalen, hij heeft de makelaar aangesteld en staat dan ook in voor de gevolgen van diens
fouten.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Franciscus
Berichten: 38583

#3 , 09 jan 2018 19:44

Bij mijn weten hebt u geen contract met het verhuurkantoor ...dat moet de verhuurder maar oplossen want hij had afspraken met het verhuurbureau.
Er is een contract met de verhuurder waar u als erfgenaam in de plaats treedt.
Aan u moet hij de huurwaarborg+ intresten terugbetalen.
Nadat u hem in gebreke hebt gesteld komt daar nog de wettelijke intrest van 2% bij vanaf de ingebrekestelling.
Stel een termijn van 15 dagen voordat u naar de vrederechter zal gaan.

Reclame

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#4 , 09 jan 2018 19:50

Stond er in het huurcontract dat de waarborg bij Korfina zou worden gestort?
Als dat niet is gebeurd is dat niet uw schuld.
U hebt het betaalbewijs en dat volstaat.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Terug naar “Huren”