indexering?

douze
Topic Starter
Berichten: 22
Juridisch actief: Nee

indexering?

#1 , 31 dec 2017 16:27

mijn huisbaas doet na 13 huren eens een indexering...nu jaarlijks....ik heb, om dat er geen indexering gebeurde, bv. nieuwe deurklinken laten plaatsen, nieuwe kranen,.....
sinds 2 jaar past hij de indexering toe, maar hij heeft sedert 15 jaar nog geen nieuwe laag op de ramen gezet en de keuken is gewoonweg versleten, beschaamd om te tonen aan anderen....kan ik hem hierop wijzen? ik heb hem al een paar jaar gevraagd om een nieuwe keuken en ook een nieuwe keukenvloer...zonder reactie

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#2 , 31 dec 2017 16:49

Al de gebreken moet u melden met een AS dat is u plicht, zo niet kan verhuurder u schadevergoeding vragen.
Als hij niet reageert kan u op de dienst huisvesting van u gemeente/stad, een woning controle vragen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

bosprocureur
Berichten: 6853

#3 , 31 dec 2017 17:41

Voor een versleten keuken en enig achterstallig schilderwerk zal een woningcontrole weinig uithalen, vrees ik.

Heeft de eigenaar voor zijn indexatie ineens een hele inhaalbeweging gemaakt, dus voor 13 jaar, of gewoon een jaarlijkse indexatie toegepast op basis van wat u het dertiende jaar betaalde?

Reclame

douze
Topic Starter
Berichten: 22
Juridisch actief: Nee

#4 , 02 jan 2018 17:30

@bosprocureur..... jaar geen indexatie en dan plotsklaps wel....dit jaar 2de jaar indexatie

Franciscus
Berichten: 38587

#5 , 02 jan 2018 18:23

Twee indexaties in één jaar of het tweede jaar dat hij een indexatie heeft gedaan.
Hier staat de regelgeving
http://www.lexalert.be/nl/article/vlaam ... ba3d6ac51a

Terug naar “Huren”