rookmelders

dedezinho
Topic Starter
Berichten: 33

rookmelders

#1 , 16 dec 2017 21:09

Is mijn huisbaas verplicht rookmelders te plaatsen in onze huurwoning?
Hoe oud de woning juist is weet ik niet, maar wel recent volledig gerenoveerd (ik dacht in 2012), ons huurcontract werd afgesloten in 2015. Maar er hangen geen rookmelders, en nu hoorde ik dat mijn huisbaas hiermee eigenlijk in de fout gaat. Indien correct, hoe moet ik hem benaderen hiervoor, gewoon een mailtje sturen of eens bellen? Wij hebben een goed contact, dus ik wil hem niet negatief benaderen maar als hij dit dient te plaatsen wil ik wel graag dat hij dat doet.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Jackrussell
Berichten: 701

#2 , 16 dec 2017 21:20

Ja. Begreep van het immokantoor dat dat sinds enige tijd verplicht is. Op elke etage minimaal één.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#3 , 17 dec 2017 10:06

Alle huurwoningen waarvoor een huurcontract wordt afgesloten na 31 december 2012 moeten uitgerust zijn met voldoende rookmelders.
Voor woningen met een huurcontract dat dateert van voor 1 januari 2013 is een gefaseerde invoering voorzien.
Specifiek voor studentenwoningen: elke zelfstandige woning of kamer, bestemd voor de huisvesting van studenten, moet daardoor op 1 oktober 2014 uitgerust zijn met een rookmelder.

https://www.wonenvlaanderen.be/woningkw ... rm-te-zijn
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

dedezinho
Topic Starter
Berichten: 33

#4 , 18 dec 2017 10:06

Dank!

Terug naar “Huren”