Verfwerken bij einde huurcontract

JHroeselare
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Verfwerken bij einde huurcontract

#1 , 11 dec 2017 17:46

Ik heb vorig jaar als huurder alles herschildert in het wit en 1 muur in neutraal grijs met goedkeuring van de verhuurder nu ik het huurcontract heb stop gezet heeft de verhuurder een proffesionele firma doen komen om alles te herschilderen en legt alles ten koste van mij en ook de buitenwerken waar ik niet heb aangekomen dan spreek ik wel over een paar duizend euro’s inclusief mijn waarborg er nog eens bij.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#2 , 11 dec 2017 18:56

Is er een in en uitgaande plaatsbeschrijving, is deze door alle partijen ondertekend, welke huurschade is er opgenomen.
Stel u verhuurder in gebreke met een AS, en eis de vrijgave van u huurwaarborg binnen de 15 dagen.
Als de verhuurder met iets dergelijks bij de vrederechter komt zal hij snel de wetgeving kennen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#3 , 12 dec 2017 10:17

Ik denk ook niet dat de verhuurder veel kans maakt bij de vrederechter. Alles professioneel laten schilderen en dit laten betalen door de huurder? Don't think so!

Dus zoals sloeberken zegt: eis aangetekend uw waarborg terug en meld dat u niet zal nalaten naar de vrederechter te gaan om uw waarborg terug te eisen.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Franciscus
Berichten: 38603

#4 , 13 dec 2017 14:46

In AS ook vermelden dat van dat moment ook de wettelijke intrest po de som wordt gevraagd bovenop de bancaire intrest.

http://www.lexalert.be/nl/article/wette ... lt-in-2017

is nu 2%

Terug naar “Huren”