Huisbaas vraagt te veel schadevergoeding.

Melanie85
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Huisbaas vraagt te veel schadevergoeding.

#1 , 12 dec 2017 20:00

Ik heb begin oktober een aangetekende brief gestuurd naar de huisbaas met mijn opzeg. De opzeg is 3maanden maar ik ben verhuist half november en heb gevraagd om iemand te zoeken die er snel in kan zodat ik niet 2,5 maand dubbel betaal. Nu heeft de huisbaas al van in het begin heel moeilijk gedaan en was communicatie ver te zoeken waardoor ik ineens minder tijd had om mijn appartement in orde te maken waardoor ik nu met kosten zit omdat het appartement niet in orde is.

Ik ben het met de helft van de ingebrekestellingen eens maar voor de helft niet en dan vraagt hij ook nog eens dubbel zoveel geld (550€) . Ik heb namelijk alles opgezocht wat het kost en dan een beetje afgerond naar boven voor "plaatsing kosten" en dan kom ik op 225€ en ik heb hem een tegenbod gedaan van 300€ wat mij heel schappelijk lijkt.

Dus wat nu is de vraag. Contract is 1jaar en daarna schakelt die over naar 9jaar en ik vertrek na 5jaar en wat maanden. De huurbond zegt dat ik best betaal want anders kan de rechter beslissen om toch nog die 2 maanden huur te betalen van de opzegtermijn, zelfs nu er iemand nieuw in woont en moest het voor de rechter komen ofzo dan kost me dat waarschijnlijk ook nog geld.

Is het waar wat de huurbond zegt?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Didymus
Berichten: 2061

#2 , 12 dec 2017 20:40

Verhuurder kan geen dubbele huur innen. Als u bent overeengekomen dat er een andere huurder eerder dan na 3 maanden opzeg uw plaats zou innemen, dan kan de verhuurder daar nu niet meer op terugkomen. Opzegperiode is geen schadevergoeding; u mag in die periode het pand tot de laatste minuut bewonen.

Als het contract niet geregistreerd was, dan mocht u vertrekken met een zelf te kiezen opzeg, maar u vermeldt niet of dit al dan niet het geval was.
"sowieso" schrijf je zo.

Melanie85
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 12 dec 2017 21:42

Ja dat hebben we bekeken en dat was helaas wel het geval. Dus contract is wel geregistreerd.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38602

#4 , 12 dec 2017 22:17

En wat is de 'zogenaamde' schade?

Melanie85
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 12 dec 2017 22:21

Spotjes die niet meer werken, armaturen die er niet meer zijn, gras dat te lang is zo kleine dingetjes.

Terug naar “Huren”