Ik plaatste hier al een eerder bericht, n.a.v. een zonnewering die we vorig jaar per ongeluk hadden geopend in een huurhuis, net toen het heel veel sneeuwde. Resultaat: één van de bars was geknakt en zonnewering kapot.
Daarvoor hebben we achteraf een factuur van 4500 EUR gekregen... Blijkbaar zou ze niet stevig genoeg hersteld kunnen worden, waardoor er een volledig nieuwe zonnewering wordt aangerekend.
Ondertussen is het duidelijk dat we zullen moeten betalen, ook al weten we niet wie de schade (wellicht per ongeluk) veroorzaakt heeft. Als hoofdhuurder moet ik de betaling overmaken binnen de 10 dagen. Gelukkig heeft iedereen zijn/haar deel overgeschreven, maar het blijft een serieus bedrag. :-/
Nu heb ik nog een laatste vraag waarop ik dringend antwoord hoop te krijgen: kunnen wij een bewijs vragen van de verhuurder van de installatie van een nieuwe zonnewering, vooraleer we betalen? Stel dat hij deze niet vervangt, dan strijkt hij namelijk gewoon 4500 EUR cash geld op. Kunnen we dit eisen? Of moeten we betalen, ongeacht of hij deze vervangt of niet.
En bovendien: wat als we een factuur / betalingsbewijs vragen en het uiteindelijk bedrag dan nog eens hoger ligt dan de 4500 EUR die ons werd aangerekend??