Meubels

Michel2300
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

Meubels

#1 , 08 dec 2017 20:32

Mag een huisbaas bij uitzetting alle meubels zomaar gewoon weggooien

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38599

#2 , 08 dec 2017 20:35

Bij uitzetting dat gebeurd door een gerechtsdeurwaarder bij mijn weten en met een vonnis.
Of bedoeld u iets anders?

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#3 , 08 dec 2017 20:36

Tijdens de beslaglegging door de deurwaarder worden de eigendommen van de huurder, op zijn kosten, overgebracht naar de plaats die hij opgeeft. Als de huurder niet over een plaats beschikt om zijn eigendommen te bewaren, zullen deze, op zijn kosten, gedurende zes maanden worden opgeslagen in het gemeentelijk depot. Als hij dit weigert of als hij niet kan betalen om deze terug te krijgen, zal de gemeente enkel de niet voor beslag in aanmerking komende goederen teruggeven (bed, kledij, koelkast, tafel, ...). Eens de zes maanden zijn verstreken zullen de meubels worden verkocht.

"Mag een huisbaas bij uitzetting alle meubels zomaar gewoon weggooien" : als die meubels van hem zijn mag hij dat
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Reclame

Michel2300
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

#4 , 08 dec 2017 20:47

Het appartement is leeggehaald door mijn vriendin tijdens het verblijf in de gevangenis. Ze heeft een paar dagen alle meubels opgeslagen in de garage maar hij heeft ze nadien allemaal in de container gegooid

Franciscus
Berichten: 38599

#5 , 08 dec 2017 20:52

En als ze ' op straat blijven staan' dus de eigenaar haalt ze niet weg dan worden ze 'res nullius' en behoren ze niemand toe ... dat wil zeggen dat ze worden weggegooid. Trouwens bij een uitdrijving komt ter plaatse de GDW met zijn verhuizers - de gemeente voor opslag en stort en de politie.
Deze hebben in zo'n verhaal allemaal hun taak.

Maar woonde uw vriendin daar dan nog? vermoedelijk niet dan zijn het achtergelaten goederen.
Was u daar ingeschreven .... of niet ... zo wie zo eindigde ook uw bezetting ten bede (of was u ook huurder) op het ogenblik dat uw vriendin daar vertrok.

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#6 , 08 dec 2017 21:00

Het is dan ook geen normale uitdrijving maar het verwijderen van achtergelaten rommel.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Michel2300
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

#7 , 08 dec 2017 21:26

Het contract is door ons beiden opgezegd. Nadien heeft mijn vriendin het meeste al weggehaald maar heeft zij een aantal zaken laten staan met de melding dat zij ze achteraf zou komen ophalen. Toen we zelf deze week gingen kijken vertelde hij doodleuk dat hij een deel meubels op de container heeft gegooid

Franciscus
Berichten: 38599

#8 , 08 dec 2017 21:34

Als dat 'weghalen' door vriendin na verloop opgezegd contract was. De verhuurder heeft geen enkele verplichting na het beëindigen van het contract.

Michel2300
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

#9 , 11 dec 2017 10:04

Wat blijkt nu dat mijn huisbaas een deel van de meubels heeft achtergehouden en zelfs een deel gegeven aan de nieuwe huurder

bosprocureur
Berichten: 6856

#10 , 11 dec 2017 10:19

Wat blijkt nu dat mijn huisbaas een deel van de meubels heeft achtergehouden en zelfs een deel gegeven aan de nieuwe huurder
Dat u daar niet gelukkig mee bent, is uw recht; maar evengoed was het uw recht om alles leeg te maken voordat het contract afliep.

Ik kan alleen nog eens aanraden het vorige antwoord van Franciscus , hieronder, te herlezen.

Als dat 'weghalen' door vriendin na verloop opgezegd contract was. De verhuurder heeft geen enkele verplichting na het beëindigen van het contract.

Terug naar “Huren”