Huurschade

Mille
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Huurschade

#1 , 08 dec 2017 13:13

Kan iemand me vertellen welke verzekering er in valt voor huurschade?
Door het dicht waaien van een deur met glazen venster diende ik deze te herstellen. Door dat ik kort erna uit de woning ging heb ik dit niet gedaan en kwam dit in de plaatsbeschrijving. Ik hoopte de schade te kunnen dekken met de huurwaarborg. Maar nu blijkt dat die herstelling veel duurder is dan gedacht!
1796 euro! Incl werken en materiaal, containerkosten en verwijderen oud glas. En opspuiten met siliconen. Voor amper 7 venstertjes!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 08 dec 2017 13:17

Uw brandpolis indien daar de clausule 'glasbraak" in staat.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

bosprocureur
Berichten: 6858

#3 , 08 dec 2017 13:30

Uw brandpolis indien daar de clausule 'glasbraak" in staat.

Zijn er dan nog particuliere brandpolissen zonder waarborg "glasbraak" ?

Het zou wel een probleem kunnen stellen met de late aangifte, maar gezien het in de plaatsbeschrijving staat, is er toch geen twijfel dat het nog onder uw verantwoordelijkheid valt.

Reclame

gillesvo
Berichten: 56
Juridisch actief: Nee
Locatie: Zarren

#4 , 08 dec 2017 14:09

Uw brandpolis indien daar de clausule 'glasbraak" in staat.

Zijn er dan nog particuliere brandpolissen zonder waarborg "glasbraak" ?

Het zou wel een probleem kunnen stellen met de late aangifte, maar gezien het in de plaatsbeschrijving staat, is er toch geen twijfel dat het nog onder uw verantwoordelijkheid valt.
glasbraak is dacht ik een verplichte waarborg onder de particuliere brandpolis ;-)

Mille
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 08 dec 2017 15:08

Uw brandpolis indien daar de clausule 'glasbraak" in staat.

Zijn er dan nog particuliere brandpolissen zonder waarborg "glasbraak" ?

Het zou wel een probleem kunnen stellen met de late aangifte, maar gezien het in de plaatsbeschrijving staat, is er toch geen twijfel dat het nog onder uw verantwoordelijkheid valt.
glasbraak is dacht ik een verplichte waarborg onder de particuliere brandpolis ;-)

Heel erg bedankt voor de info!
Ik heb inderdaad glasbreuk binnen mijn brandverzekering.
Heb ook vernomen dat het bedrijf die het glas zou herstellen familie is (haar zoon). Mag dit zomaar? Ik betwijfel of ze die offerte wel eerlijk opgemaakt hebben. Mischien willen ze er zo nog winst uithalen. .

mava105
Berichten: 22272
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#6 , 08 dec 2017 16:04

Mag dit zomaar? Ik betwijfel of ze die offerte wel eerlijk opgemaakt hebben. Mischien willen ze er zo nog winst uithalen. .
Expert van uw verzekering zal die offerte wel evalueren, alhoewel het nu al rijkelijk laat is. Je had die schade onmiddellijk moeten aangeven

bosprocureur
Berichten: 6858

#7 , 08 dec 2017 16:06

Dat kan perfect.

Als ze nu hun offerte zodanig opgemaakt hebben dat ze ook nog uw franchise kunnen ten laste nemen, dan zou ik me helemaal niet beklagen, als ik u was. Het zou niet mogen mogen, maar....

En als het de spuigaten uitloopt, zal de verzekeringsmaatschappij wel weten wat gedaan...

Oei, die dekselse Mava105 is me net voor geweest. Hij wint.

mava105
Berichten: 22272
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#8 , 08 dec 2017 16:16

Hij wint.
:)

Mille
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#9 , 08 dec 2017 17:03

Mag dit zomaar? Ik betwijfel of ze die offerte wel eerlijk opgemaakt hebben. Mischien willen ze er zo nog winst uithalen. .
Expert van uw verzekering zal die offerte wel evalueren, alhoewel het nu al rijkelijk laat is. Je had die schade onmiddellijk moeten aangeven
Maar aangezien het in september in de plaatsbeschrijving is op genomen. En het ongeval van augustus dateerd is dit toch niet te laat of ben ik verkeerd? Persoon van het immobureau is van de zelfde groep van onze verzekeringen.
Heb pas nu van de verhuurders advocaat de offerte ontvangen.. dat vind ik wel vrij laat :(

bosprocureur
Berichten: 6858

#10 , 08 dec 2017 17:46

Zoals de verzekering het ook wel vrij laat zal vinden, van uw kant dan.

U hebt wel het excuus dat u nu pas de offerte (+ schade-eis ? )hebt ontvangen. Bezorg dit als de bliksem aan de verzekering. Ga er niet van uit dat ze "al op de hoogte zijn", uw huurcontract is een andere zaak dan uw verzekering.

KJ86
Berichten: 2663

#11 , 08 dec 2017 18:58

Zeker niet te laat, je zal waarschijnlijk maanden moeten wachten tot dat de expertise uit de voeten is.

Als het glas zeldzaam is, lijkt de prijs gerechtvaardigd.

Er is maar één iemand in gans Vlaanderen die antiek glas verzamelt en verkoopt, http://aag-glasinlood.be/nl.

mava105
Berichten: 22272
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#12 , 08 dec 2017 19:59

Heb pas nu van de verhuurders advocaat de offerte ontvangen.. dat vind ik wel vrij laat :(
Je had onmiddellijk aangifte moeten doe (zonder bestek) en dit pas overmaken als je het had gekregen.

Terug naar “Huren”