Verhuurder spaart verwarmingskosten op

Moramzi
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Verhuurder spaart verwarmingskosten op

#1 , 06 dec 2017 10:53

Beste,
Ik woon nu reeds 8jaar op een app.
Deze bevindt zich in een woonblok van 5app in totaal.
In mijn huurprijs zit : de huur en de kosten voor gemeenschappelijke delen(water en elektr).
De verwarming in elk app is op mazout,
Hiervoor zouden we elk jaar de rekening krijgen van verbruik(die elk jaar in maart word nagekeken door een bepaalde firma).
Het probleem is nu dat na de eerste 2jaar de verhuurder geen rekening meer gaf ondanks de meerdere keren dat ik of iemand van de buren dat heeft gevraagd(kwestie van te voorkomen dat we meerdere jaren tegelijk moeten betalen).
Tot op vandaag hebben we nog steeds geen rekening gekregen van ondertussen al 5jaar.
Kan dit zomaar en wat zijn mijn rechten en plichten als huurder? Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 06 dec 2017 11:18

De verjaartermijn is 5 jaar.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#3 , 06 dec 2017 11:46

Wat staat in u huurcontract juist over de kosten, hij mag niets meer vragen wat daar instaat.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

Terug naar “Huren”