Huurcontract 8 maand vooraf opzeggen

Qualifar
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

Huurcontract 8 maand vooraf opzeggen

#1 , 03 dec 2017 16:07

- type van het huurcontract : 3-6-9
- ingangsdatum contract; 01/07/2017
- werd het contract geregistreerd; neen

Het contract staat niet geregistreerd volgens MyRent evenals contact met callcenter MinFin.
Wanneer ik op 01/01/2018 mijn aangetekend schrijven verstuur naar de verhuurder, kan ik dit dan doen met ingang vanaf 01/09/2018?
Gezien het contract niet geregistreerd is kan dit meen ik dus zonder "opzeg" (eigenlijk doe ik opzeg van 08 maanden) noch wederverhuringsvergoeding?

Vanaf wanneer kan de verhuurder mijn appartement laten bezichtigen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur
Berichten: 6854

#2 , 03 dec 2017 16:54

Met ingang van 1 september 2018 ?

Betekent dit dan dat u eruit wil op 31 augustus, of eind november?

Moet in principes kunnen, maar houd er wel rekening mee dat u hiermee, mijn inziens , gebonden bent aan de door u vooropgestelde datum. Dus die kan u dan achteraf niet meer wijzigen.

Qualifar
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#3 , 03 dec 2017 17:14

In principe kan beiden, en ben/blijf dan wel gebonden aan de vooropgestelde datum.

Reclame

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#4 , 03 dec 2017 17:22

Best zelf naar registratie kantoor gaan met u huurcontract of dit wel geregistreerd is of niet, online kan veel vertraging hebben.
Als u zo vroeg opzegt kan je toch de 3 maand opzeg respecteren.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

bosprocureur
Berichten: 6854

#5 , 03 dec 2017 17:24

Kan hij inderdaad wel, maar ik denk dat TS wil vermijden dat zijn huurcontract alsnog geregistreerd wordt.

Hij kan eigenlijk ook morgen opzeggen, het resultaat is hetzelfde, en op 1 januari zijn de postkantoren gesloten, denk ik, wegens verlengd weekend.

Qualifar
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#6 , 03 dec 2017 17:37

Sloeberken, als ik AS verstuur op 02/01/2018 en ga uit de woning op 01/09/2018 denk ik dat ik vrij redelijk geweest ben met de opzeg niet?

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#7 , 03 dec 2017 19:22

Je moet als het geregistreerd is een begin en einddatum van u opzeg opgeven, of je die nu vandaag opstuurt of gelijk wanneer.
Dus als je nu een AS stuurt met u opzeg die aanvangt op 1 juni 2018 en eindigt op 31/08/2018 dan ben je toch perfect in orde met alles.
Van het ogenblik dat u opzeg geven is, mag verhuurder het contract laten registreren zoveel hij wil, hij is te laat.
Let op zoals ik hierboven gezegd heb, ga persoonlijk naar het registratie kantoor.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.


Terug naar “Huren”