Lawaai nieuwe gasketel merk Bulex

Daverjv
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

Lawaai nieuwe gasketel merk Bulex

#1 , 29 nov 2017 18:14

Beste,

Ik huur sinds 1/10/2017 een aangepaste bejaardenwoning aan het Ocmw. De woning is pas volledig gerenoveerd, alles is nieuw.

De gasketel (tevens nieuw, condensketel van het merk Bulex) is geïnstalleerd in een aangepaste houten kast in de open keuken (dus eigenlijk de facto in de living).

Sinds het dalen van de temperatuur buiten maakt de gasketel bij het opwarmen telkens ruime tijd luide kloppende geluiden. Een technieker van het Ocmw kwam langs en zei dat het metaal is die uitzet en er daar niets aan te doen is. Ik liet op eigen kosten (en bracht het ocmw hiervan op de hoogte per mail) een erkend gasinstallateur langskomen die de instellingen ietwat heeft gewijzigd, zonder resultaat. Ik heb hiervan een factuur ontvangen en betaald.

Ik heb vandaag een e-mail gericht aan het Ocmw om te vragen of bij de installatie aan de nodige voorwaarden is voldaan zodat de gasketel eventueel nog in garantie is en of ik de fabrikant (Bulex) mag contacteren. Ik heb erbij vermeld dat het lawaai de rust en leefbaarheid van de woning verstoren.

Heeft iemand tips voor me welke stappen ik best onderneem? Alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 30 nov 2017 16:16

Wij hebben eveneens een gasketel van het merk dat u noemt, en deze maakt hoegenaamd geen kloppende geluiden of wat dan ook van overdreven lawaai als hij brandt. Je hoort enkel het geluid van het gas dat brandt, en dat is het.

Ik zou een technieker van het merk zelf laten langskomen. Dit is wel een probleem dat door de verhuurder (dus het OCMW?) moet opgelost worden. Als huurder hoef je hier geen kosten in te dragen.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 30 nov 2017 16:29

En als deze nog maar nieuw is zal er toch 2 jaar garantie op zitten
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

bosprocureur
Berichten: 6858

#4 , 30 nov 2017 17:38

Twee jaar waarborg dus. Ook als het OCMW de klant is?

mava105
Berichten: 22272
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 30 nov 2017 19:52

Zelf al heeft de Paus himself de CV ketel aangekocht, heeft hij nog 2 jaar waarborg.

Daverjv
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#6 , 30 nov 2017 20:22

Dank voor de reacties.

Ik heb ondertussen op de website van Bulex gelezen dat de garantie aan een resem voorwaarden gekoppeld is. O.a. het opsturen van het attest maximaal 2 weken na installatie en het installeren door een erkend gasinstallateur. Voor zover ik weet is de volledige renovatie en hoogstwaarschijnlijk ook de installatie van de Bulex uitgevoerd door personeel van het ocmw. Ik wacht een antwoord van het ocmw af.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#7 , 01 dec 2017 08:50

Tja, op zich is het het probleem van het OCMW als verhuurder. Zij moeten het oplossen. Hoe zij dit doen, is hun probleem.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Huren”