terugvorderen van achterstal huur

elke vdv
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

terugvorderen van achterstal huur

#1 , 27 nov 2017 12:46

Ik heb mijn pand verhuurd aan een gezin die het niet nauw nam met op tijd of betalen tout court van de huur. Na een derde keer voor de vrederechter is er een vonnis om ze uit het huis te zetten dat ondertussen door de deurwaarder is betekend. De huurders hebben het pand verlaten, maar van de gemaakte schulden heb ik nog niets gezien. De deurwaarder zal nu op hun nieuwe adres eventueel beslag leggen op waardevolle spullen en misschien kan er loonbeslag zijn. Maar ik vrees er voor.
Als ik via deze weg mijn centen niet terug zie, is er dan een andere manier om het bedrag dat zij mij verschuldigd zijn terug te vorderen? Ik vind het zo onrechtvaardig dat ik echt tot het uiterste wil gaan om mijn geld terug te eisen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 27 nov 2017 12:57

Ik vind het zo onrechtvaardig dat ik echt tot het uiterste wil gaan om mijn geld terug te eisen.
Het "legale uiterste" is opeisen wat ze hebben... Maar als ze niets hebben, sta je nergens. Ik denk dat het gezegde: "Je kan een kei niet stropen", op dit forum talloze keren terug te vinden is, jammer genoeg. :(

Uit eigen ervaring nog volgende "tip" (hoewel): ex-huurders van vrienden van mij waren ook met schulden vertrokken. Ze waren beiden werkloos en bezaten zo goed als niets. Tot mijn kameraad hem zag werken in de horeca. Hij is op die vent afgestapt en vlakaf gezegd: "Jij moet me nog 4 maanden huur, man! Je bent zogezegd werkloos, maar werkt wel hier. Ik heb er geen zaken mee dat jij in het zwart werkt, maar ik wil wel het geld waar ik recht op heb. Hoe gaan we dit oplossen?" Twee weken later is de achterstallige huur afbetaald. Mijn kameraad heeft er zelfs een kwijtschrift voor opgesteld zodat ook voor de ex-huurder alles netjes afgerond was...

Om maar te zeggen: een kei durft al eens zeggen dat er niets te stropen valt, terwijl dit in werkelijkheid soms anders is.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

elke vdv
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 27 nov 2017 13:07

bedankt Gebruiker21! Volgens de deurwaarder werkt zij, maar als ze niet genoeg verdient kan ik die kip niet plukken.
Ons rechtssysteem faalt hierin toch enorm!! En je moet weten dat deze mensen mij in mijn gezicht dus uitlachen, he.

Reclame

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#4 , 27 nov 2017 13:16

U deurwaarder kan opzoeken of ze bekwaam zijn dit nu te betalen, inboedels brengen in veel gevallen de kosten niet op.
Dergelijke mensen zijn dan nog eens ingedekt dat de inboedel niet in beslag kan genomen worden.

http://www.dyzo.be/kan-een-deurwaarder- ... slag-nemen
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Terug naar “Huren”