politie aan de deur voor kamerbewoner

robdusseldorp
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

politie aan de deur voor kamerbewoner

#1 , 23 nov 2017 13:10

Sinds 10 dagen heb ik een nieuwe huurder op een kamer in mijn woning, deze heeft zich in laten schrijven bij gemeente,
kreeg na 5 dagen politie aan de deur wijkagent of het klopte dat betrokkene bij mij inwoonde en ik soms familie was, hetgeen niet, heb agent naar kamer begeleid en hem gesprek laten voeren zonder zelf daarbij te zijn geweest.
Na 8 dagen wederom wijkagent aan de deur wederom binnen gelaten, na gesprek met betrokkene kwam agent naar ons toe en op de vraag wat er loos was, zei deze ivm. privacy huurder kan ik niets zeggen, maar wen er maar vast aan dat dit vaker zal voor komen, waarna ik in gesprek met huurder antwoord kreeg ik kan hier nog niet over praten, maar het is niets ernstigst.
zal ik huurder huur opzeggen of wijkagent mededelen niet meer aan de deur te komen maar telefonisch of schriftelijk met huurder in kontakt te treden, is dit mogelijk?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 23 nov 2017 14:41

Als die persoon gedomicilieerd is op uw adres, en hij heeft iets mispeuterd, heeft de politie alle recht om te komen aanbellen. Je kan hen moeilijk verbieden dit te doen. Je kan hen in principe wel beletten om de woning te betreden, tenzij ze een machtiging bij hebben voor een huiszoeking of een arrestatie. Uw medebewoner kan de politie echter wel binnenlaten als hij dat wil, aangezien hij daar ook gedomicilieerd is en dus mag binnenlaten wie hij wil.

Let ook op: stel dat uw medehuurder hoge schulden heeft, zou de deurwaarder wel eens alles kunnen opladen wat zich op uw adres bevind, en zich niet beperken tot de kamer van de huurder. Alles waarvan u niet kan bewijzen dat u eigenaar bent, kan dan verkocht worden. Moest ik in uw plaats zijn, ik zou die huur zo snel mogelijk stopzetten...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Franciscus
Berichten: 38601

#3 , 23 nov 2017 15:52

Mogelijk zal de wijkinspecteur ook de nodige PV's opstellen wegens inbreuken tegen de onder meer de Vlaamse wooncode wegens verdelen van een appartement een meerdere woondelen zonder bestemmingswijziging.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38601

#4 , 29 nov 2017 19:14

En gezien persoon daar woont zal de wijkinspecteur nog meerdere malen moeten langskomen gewoon al om vast te stellen dat hij daar woont.
Gezien betrokkene niet gedomicilieerd is in die kamer maar in het huis - als u niet aan kamerverhuur mag doen of uw woning niet in verschillende woongelegenheden is verdeeld - is de ganse woning ook zijn woning.
En neen u mag niet aanwezig zijn bij het gesprek / verhoor van politie dat is een inbreuk op de privacy en op de gerechtelijke regels qua verhoren en opsporing en of gerechtelijke onderzoeken.

KJ86
Berichten: 2663

#5 , 29 nov 2017 19:50

Op uw hoede zijn, is aangewezen .
Ik heb het al vaker gezien, in één geval weet ik dat het iemand uit de gevangenis was.
Die worden extra in het oog gehouden omdat ze niet mogen optrekken met andere criminelen.
Misschien is het aangewezen om een camera in de inkomhal te hangen, zodat je het bezoek van uw huurder kan filmen, kan in de toekomst nuttig zijn.

Terug naar “Huren”