betaling plaatsbeschrijving uittrede

FUNDI
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

betaling plaatsbeschrijving uittrede

#1 , 20 nov 2017 13:41

Bij het ondertekenen van het huurcontract voor ! jaar moest ik zowel de ingaande als de uitgaande plaatsbeschrijving
betalen nl 100 euro per plaatsbeschrijving samen 200 euro .

Nu het huurcontract ten einde loopt verkoopt de eigenaar zijn eigendom en vraagt geen plaatsbeschrijving meer aan het immokantoor gezien de verkoop.

Gezien er geen uitgaande plaatsbeschrijving nodig is vraag ik dus de 100 euro( die ik reeds 1 jaar voordien betaalde) terug
aan het immokantoor . Ik kreeg een factuur van het immokantoor voor 200 euro

Nu zegt het immokantoor dat ik dat ik die 100 euro aan de expert plaatsbeschrijver moet vragen .

Volgens mij is dit de verkeerde wereld. Ik betaalde mijn factuur vhet immokantpor aan het immokantoor en had dus een verbindenis met het immokantoor
Zij gaven opdracht aan een expert plaatsbeschrijver en het immokantoor betaalde aan hem .

ik heb de indruk dat ze niet willen terugbetalen en mij van jantje naar Toontje sturen .

ik beroep me op het feit dat de plaatsbeschrijving bij uittrede niet uitgevoerd is en dus dat men voor niet uitgevoerde diensten
niet moet betalen .
Het is reeds onrechtmatig dat men vooraf 100 euro moet betalen voor uittrede ,
indien men 10 jaar blijft wonen in een huurwoning gebruiken ze 10 jaar je 100 euro zij dat eer;lijke praktijen ???
met dank bij voorbaat voor uw deskundig antwoord

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38587

#2 , 29 nov 2017 19:21

U hebt met de expert geen overeenkomst afgesloten en immo heeft het bedrag geïnd ..staat dat op papier?

Diversio An
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee
Locatie: Evergem
Contacteer: Website Facebook Twitter

#3 , 01 dec 2017 09:48

Als ik het goed begrijp heb je van het immokantoor een factuur ontvangen t.b.v. 200 euro, en niet van de deskundige die de plaatsbeschrijving heeft opgesteld.
Hoe is de omschrijving op de factuur? Staat er algemeen plaatsbeschrijving of werd dit gespecifieerd als intredende plaatsbeschrijving 100€ en uittredende plaatsbeschrijving 100€?

Indien het een algemene omschrijving is, en je niet in het bezit bent van andere documenten die kunnen aantonen dat dit 100€ per plaatsbeschrijving is, vrees ik dat je niet veel verhaal zal kunnen halen.

Indien de factuur vermelding maakt van zowel intredend als uittredend, dan zou ik per aangetekend schrijven naar het immokantoor, het bedrag van 100€ voor de uittredende plaatsbeschrijving terugvragen. Zij kunnen u niet doorsturen naar de deskundige, aangezien zij dit bedrag hebben doorgerekend naar u. Immokantoor moet zich dan maar in contact stellen met de deskundige om hun deel terug te vorderen voor zover hun overeenkomst met de deskundige dit niet heeft uitgesloten.
https://www.diversio.be
info@diversio.be
Energieprestatiecertificaat - Plaatsbeschrijving - Elektriciteitskeuring - Advies & Begeleiding

Reclame

Terug naar “Huren”