Onderhuur met domicilie

Tjitske
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Onderhuur met domicilie

#1 , 18 nov 2017 13:34

Beste,
Ik huur als Nederlandse student (bijna 26j) een appartement in Hasselt met domicilie (hoofdverblijfplaats). Met toestemming van de verhuurder mag ik de 2 slaapkamers onderverhuren, maar de verhuurder wil alleen met mij een contractuele overeenkomst. Nu is er een onderhuurder die graag haar domicilie hier zou willen zetten. Is dit mogelijk zonder dat ik daarbij mijn status als hoofdhuurder verlies? Ik wil dus niet dat dit nadelige invloed heeft op mijn eigen financiën (bijv. studentenbeurs) of dat de onderhuurder mij uit mijn eigen appartement zou kunnen zetten. Ook wil ik niet dat eventueel verzwegen schulden op mij verhaald kunnen worden (lees: mijn inboedel wordt gebruikt voor schuldbetaling). Ik heb gelezen dat feitelijk samenwonen in principe geen invloed heeft op de financiën van de twee huurders, omdat deze niet als samenwonend gezin/koppel worden beschouwd. Ook staat in het onderhuurcontract duidelijk dat de onderhuurder één door mij gemeubileerde kamer huurt met gemeenschappelijk gebruik van de andere ruimtes (dus het meubilair is geen eigendom van de onderhuurder). Ook wil ik de verhuurder netjes om toestemming vragen, maar is dit in principe verplicht aangezien het om een onderhuur contract gaat dat de onderhuurder met mij als hoofdhuurder heeft?

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Terug naar “Huren”