Verhuur

met
Topic Starter
Berichten: 13

Re: Verhuur

#16 , 15 nov 2017 20:50

Nog een vraag zal ik mij bij de huurgarantiefonds aansluiten,zal ik zoals ze zeggen 3 maanden huur terug krijgen.
Hiervoor moet de contract geregistreerd moeten worden,zoals jullie weten.
Dank voor de reacties.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur
Berichten: 6858

#17 , 15 nov 2017 21:23

:evil: Tiens, dan zou u het tweeëntwintig- of drieëntwintigste lid zijn, denk ik zo.

Misschien wel het vijfentwintigste, en dan kan er nog een jubileumviering voor u in zitten. :evil:

Met andere woorden, reken er niet te hard op.

bosprocureur
Berichten: 6858

#18 , 15 nov 2017 21:24

En die registratie, zorg daar dan morgen eerste werk voor.

Reclame

met
Topic Starter
Berichten: 13

#19 , 15 nov 2017 21:51

Wel op de gratis juridisch advies zegden ze van niet te registreren om gemakkelijker te ontbinden,als ik me niet vergis.
Is er echt geen simpeler oplossing,het feit dat dit een wanbetaler is.

bosprocureur
Berichten: 6858

#20 , 15 nov 2017 21:55

Als u, of uw advokaat, naar de vrederechter trekt, zou u best over een geregistreerd contract beschikken.

Dat is gratis, net als dat juridisch advies waar u naar verwijst.

Ik denk alleen dat het een veel waardevoller advies is.

met
Topic Starter
Berichten: 13

#21 , 15 nov 2017 22:02

Op een week leert een mens toch veel bij,nog een week en ik weet meer dan een advocaat.
Dank voor de reactie mensen.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#22 , 15 nov 2017 22:02

Sinds 2007 is verhuurder verplicht om elk huurcontract te laten registreren.

https://www.belgium.be/nl/belastingen/r ... contracten
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

met
Topic Starter
Berichten: 13

#23 , 15 nov 2017 22:19

En al die kosten die ik maak en de huurverlies die ik heb?
Het feit dat deze huurder al eens uitgezet is geweest zal deze vermoed ik veel schulden hebben,wil dit zeggen dat ik al deze gelden nooit zal zien.

CityBird
Berichten: 794

#24 , 16 nov 2017 08:01

Het feit dat deze huurder al eens uitgezet is geweest zal deze vermoed ik veel schulden hebben,wil dit zeggen dat ik al deze gelden nooit zal zien.
Uit ervaring kan ik dit bevestigen.

Geen universele regel maar het verlies moet je schatten op 6 maanden huur plus advocaat en deurwaarderkosten, wat al snel naar de 2000 Euro gaat. Bij DHZ bespaar je een groot deel van deze kosten, uiteraard, wel wat administratieve rompslomp. Hopelijk brengt de huurder geen schade toe aan de woning en vertrekt hij vrijwillig zonder tussenkomst van gedwongen verhuizing.

LennieK
Berichten: 1866
Juridisch actief: Nee

#25 , 16 nov 2017 12:01

U heeft dus nog geen huurwaarborg ontvangen en geen huur voor de maand november? Dan zou ik inderdaad de verzoeningspoging bij de vrederechter laten starten, naar mijn mening heb je dan twee mogelijke scenario's;

- tegen de zitting is alles betaald
- tegen de zitting is de huurwaarborg niet betaald, en de huur van november en december niet. Veel opgebouwde achterstal dus, waar je samen met de vrederechter een oplossing voor kan zoeken (of desnoods samen met de huurder een minnelijke schikking opmaken)

Maar ik zou inderdaad niet te lang bij de pakken blijven zitten.

(ps: één iets klopt niet in uw verhaal; verzekering inbegrepen bij huur? Normaal neem je als eigenaar een verzekering voor het gebouw en betaal je dat ook en de huurder neemt een verzekering voor de inboedel en betaalt die dan ook zelf)

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#26 , 16 nov 2017 13:06

Bij dergelijke huurders is een verzoeningspoging verloren tijd.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

LennieK
Berichten: 1866
Juridisch actief: Nee

#27 , 16 nov 2017 17:14

Bij dergelijke huurders is een verzoeningspoging verloren tijd.
Ik was in de veronderstelling dat een verzoeningspoging verplicht was? Of kan je die stap ook overslaan?

bosprocureur
Berichten: 6858

#28 , 16 nov 2017 17:37

Die verzoening was "vroeger" een tijdlang verplicht, in een afzonderlijke sessie.

Het bleek in een grote meerderheid van de gevallen puur tijdverlies.

Nu kan je beginnen met een verzoeningspoging, en indien geen verzoening onmiddellijk daarna de zaak ten gronde laten behandelen. Het zal in dit geval nog ruim lang genoeg duren.:evil:

Franciscus
Berichten: 38602

#29 , 16 nov 2017 19:08

Kan inderdaad ..u vraagt verzoening en indien betrokkene niet opdaagt of geen bewijzen voorlegt van betaling eerste huur en huurwaarborg dat de zaak ineens ten gronde wordt behandeld.
Zorg dat u de vonnisnummers hebt van de vorige uitzettingen.
Heb geweten dat vrederechter dan direct uitspraak doet ...gelet op 'gedrag' huurder.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#30 , 16 nov 2017 19:18

Maak het voor TS niet ingewikkeld bij dergelijke huurders help geen verzoening, onmiddellijk een verzoekschrift indienen, een dagvaarding zeker niet, te kostelijk en heeft geen enkel voordeel.

Hoe kunt u de vordering inleiden?

Er zijn drie manieren om de rechtsvordering tot uithuiszetting in te leiden bij de vrederechter:

De vrijwillige verschijning:
De huurder en verhuurder verschijnen samen vrijwillig voor de rechter. Omdat de huurder meestal niet zo graag zal willen verschijnen voor de vrederechter komt deze procedure in de praktijk niet vaak voor.

Neerleggen van een verzoekschrift:
De verzoeker dient het verzoekschrift in bij de griffie van het vredegerecht van het kanton waar de woning ligt. Bij het verzoekschrift dient u een recent getuigschrift van woonst van de huurder te voegen. Dat getuigschrift kunt u krijgen bij het gemeentebestuur van de woonplaats van de huurder. De griffier zal dan de huurder en de verhuurder oproepen om voor de vrederechter te verschijnen . Met deze procedure vermijdt u de kosten van de gerechtsdeurwaarder voor de betekening van de dagvaarding.

Dagvaarding:
Het is een document dat de gerechtsdeurwaarder afgeeft op de woonplaats van de huurder. U zult meestal een bedrag aan de gerechtsdeurwaarder moeten voorschieten. Normaal gezien bedraagt dat voorschot tussen de 150 en 250 euro. Wie uiteindelijk ongelijk krijgt, zal deze som moeten betalen.

https://www.tijd.be/netto/vastgoed/Als- ... lt/9848072
Zorg dat u de vonnisnummers hebt van de vorige uitzettingen.
Heb geweten dat vrederechter dan direct uitspraak doet ...gelet op 'gedrag' huurder.
Daar mag de vrederechter geen rekening mee houden.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Terug naar “Huren”