Huisdieren in huurappartement, verhuurders naar advocaat

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

Re: Huisdieren in huurappartement, verhuurders naar advocaat

#16 , 02 dec 2017 09:08

Heel weinig kans dat verhuurder naar de vrederechter trekt, zijn kans voor gelijk is bijna onbestaand dat weet zijn advocaat ook.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
tira00
Berichten: 929

#17 , 02 dec 2017 12:43

Waarom schandalig? Een advocaat verdedigd zijn cliënt.
.
Neen, eigenlijk is dit gewoon glashard liegen.
Doen alle advocaten, weet ik.
En dat vind ik zo vreselijk aan die mensen.
Dat ze zich gewoon aan de wet houden, de wet opnoemen in hun brieven. Maar dat gelieg: bah.

Maarten_Creemers
Berichten: 59
Juridisch actief: Nee

#18 , 06 dec 2017 12:28

Heel weinig kans dat verhuurder naar de vrederechter trekt, zijn kans voor gelijk is bijna onbestaand dat weet zijn advocaat ook.
Dat hangt er een beetje van af hoeveel verstand de verhuurder in zijn hoofdje heeft zitten.

Ik zit ongeveer in dezelfde situatie, maar dan met konijnen. Toen we introkken was alles OK en ondertussen 4 maanden later zijn we eigenlijk al 2 maanden naar het vredegerecht aan het gaan. Ik heb hem 100 uitwegen geboden (aanvaardbare tegenvoorstellen, me bereikbaar opstellen, ...) maar ze zijn op oorlogspad en het moet en zal eindigen met ons uit het huis.

Enfin, long story short: de vrouw van de verhuurder heeft zich gek laten maken door hun advocaat...


Ik wil hier maar mee zeggen: het kan vreemd uitdraaien. Ik zit al enkele maanden in de shit en hoewel ik de kans klein acht dat we verliezen bestaat die kans altijd.


mijn advies: als je het kan voorkomen, voorkom het dan ook. Natuurlijk, als je met je rug tegen de muur gezet wordt kan je moeilijk anders dan terugvechten. Neem dan ook meteen een advocaat. De eerste keer zijn we zonder naar het vredegerecht getrokken en dat was niet zo'n succes. Wij, als leek, tegen een advocaat. je kan je er wel iets bij voorstellen

Reclame

Maarten_Creemers
Berichten: 59
Juridisch actief: Nee

#19 , 12 dec 2017 18:22

tussen haakjes: wij zijn maandag naar het vredegerecht gegaan.

de verhuurderst staan daar staalhard te liegen alsof wij de slechterikken zijn. Om maar een voorbeeld te geven: wij zouden de oprit blokkeren met onze auto's. Dit was toen we het contract tekenden echter zo afgesproken. Bovendien kon ik mijn auto niet inrijden om wille van hoe de poort gemaakt is (ik zou mijn auto losweg stuk rijden...)

De rechter leek me heel sterk bevooroordeeld. Ze had geen oren naar onze verdediging en ik vrees voor een slechte uitspaak... echt geen speld tussen te brengen. Mijn advocaat had ook al meteen zo iets van: ja, desnoods gaan we in beroep ...

hij heeft zijn werk goed gedaan, maar de rechter leek me echt gewoon niet onpartijdig... hier moeten we toch iets tegen kunnen doen?

kwaad wordt ik er van... man man

Didymus
Berichten: 2061

#20 , 12 dec 2017 20:41

Wacht nu maar eerst gewoon het vonnis af en laat de rest over aan uw advocaat.
"sowieso" schrijf je zo.

Terug naar “Huren”