samenhuizers niet altijd bestraft met lagere uitkering

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

Re: samenhuizers niet altijd bestraft met lagere uitkering

#16 , 08 nov 2017 15:45

Ik volg uw redenering voor een individuele basisuitkering, onafhankelijk van uw "samenleveingstoestand", maar dit gelijktrekken zal er voor zorgen dat diegenen die nu een hogere uitkering krijgen deze uitkering zal verlagen, en zij die een lage uitkering krijgen, deze zal verhogen. Je zou dan kunnen zeggen dat zij die het mogelijk meer nodig hebben, minder gaan krijgen, en zij die het minder nodig hebben, juist meer.

Wat doe je met de werkloze vrouw die samenwoont met een bankdirecteur? Moet die evenveel werkloosheidsuitkering krijgen dan de alleenstaande moeder die net zonder job gevallen is? Geen makkelijke discussie...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#17 , 08 nov 2017 16:08

Zelfs Vermassen pleit soms pro-deo.....
Vermassen is een media-geile drama-queen, geen advocaat :lol: . Tuurlijk pleit hij af en toe eens pro-deo. Hoe kan hij anders in een interview laten uitschijnen wat voor een idiealist hij wel is door ook pro-deo te werken?
Wat voor praat is dat nu weert?

Vermassen is media-geil, ik ben achterlijk....en jij bent het opperwezen dat de wet bepaalt.
En waarschijnlijk de enige zonder juridisch diploma....
Zalig zijn.....enz.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#18 , 08 nov 2017 16:17

Vermassen is een media-geile drama-queen, geen advocaat . Tuurlijk pleit hij af en toe eens pro-deo. Hoe kan hij anders in een interview laten uitschijnen wat voor een idiealist hij wel is door ook pro-deo te werken?
Toch opletten met dergelijke uitspraken, als je verstandig bent vraag je de moderator om dit te verwijderen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

arabescato
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

#19 , 08 nov 2017 22:39

Zelfs Vermassen pleit soms pro-deo.....
Vermassen is een media-geile drama-queen, geen advocaat :lol: . Tuurlijk pleit hij af en toe eens pro-deo. Hoe kan hij anders in een interview laten uitschijnen wat voor een idiealist hij wel is door ook pro-deo te werken?
Hoe boertig kan men zich gedragen......schuttingtaal omgekeerd evenredig met juridische kennis.
Een kreet van onmacht?

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#20 , 09 nov 2017 12:14

Vermassen is media-geil,
Correct
ik ben achterlijk....
Niet correct, bepaalde UITSPRAKEN van u zijn achterlijk. Toch niet iets anders...
en jij bent het opperwezen dat de wet bepaalt.
Als dit uw mening is, wie ben ik dan om daar iets tegen in te brengen? :lol:
En waarschijnlijk de enige zonder juridisch diploma....
Nee hoor, ik heb gestudeerd aan Harvard, Oxford en Leuven, en ben doctor in de rechten. Net zoals velen hier...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#21 , 09 nov 2017 12:16

Hoe boertig kan men zich gedragen......schuttingtaal omgekeerd evenredig met juridische kennis.
De woorden "mediageil" en "drama-queen" zijn niet meteen schuttingtaal, mijn beste. En uw evaluatie van mijn juridische kennis, laat ik volledig voor uw rekening.
Een kreet van onmacht?
Verklaar u nader? Onmacht ten opzichte van...? Ik heb nog nooit beroep moeten doen op een advocaat, en ben er ook nog nooit mee in contact gekomen. Ik zou dus niet weten welk soort "onmacht" ik zou voelen ten opzichte van de heer Vermassen?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#22 , 09 nov 2017 12:19

Toch opletten met dergelijke uitspraken, als je verstandig bent vraag je de moderator om dit te verwijderen.
Sorry, maar als je onderzoeken hypothekeert, enkel en alleen om in de media iets te kunnen verkondigen, heb ik daar inderdaad zware vraagtekens bij. Ook een beetje "nederige" advocaat, laat niet toe dat VTM een televisieprogramma maakt dat jouw naam draagt. Of ga je me vertellen dat VTM dit gedaan heeft zonder op voorhand aan de heer Vermassen te vragen of dit OK was? Kom, zeg. Een beetje realiteitszin, AUB! Als de heer Vermassen op TV zijn mening over vanalles en nog wat mag verkondigen, zie ik niet in waarom ik dit op een forum als dit niet zou mogen doen.

Ter info: ik heb Vermassen niet betrokken in dit onderwerp, hé. Enkel gereageerd op iemand die hem er wel bij betrokken heeft... Verder mag Vermassen van mijn part doen wat hij wil, hoor. Maar sta me dan ook toe daar een mening over te hebben. Maar héél deze discussie over Vermassen is redelijk off topic.

My point being: De uitspraak "zelfs Vermassen doet prodeo zaken" weegt niet echt zwaar in de discussie...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Huren”