Werken in huur huis

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

Re: Werken in huur huis

#16 , 07 nov 2017 15:49

Ik heb niet geschreven dat men een huurcontract kan/moet voorleggen als bewijs van geen zwartwerk.
Dat werd niet door mij gesuggereerd. Lineair denken blijkt niet iedereen gegeven.
Mijn reactie was op dat voorstel. Geen verdenking van TS....
Het echt achterlijke is dat men ook maar gaat vermoeden dat een rechtschapen huurder zijn huurwoning niet in orde zou mogen brengen.
Tenzij men lijdt aan achtervolgingswaanzin.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#17 , 07 nov 2017 15:51

Als huurder werken in een huurhuis (bepleisteren) uitvoert waar hij nog niet woont is er kans op zwartwerk. Dit zijn geen werken om de woning te verfraaien.
Bij controle zal TS moeten bewijzen dat hij niet betaald word, en dat zal moeilijk worden.
Als je het wil doen zonder risico, geeft de verhuurder u een bewijs dat je 1 maand gratis mag wonen etc.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#18 , 07 nov 2017 15:55

Als huurder werken in een huurhuis (bepleisteren) uitvoert waar hij nog niet woont is er kans op zwartwerk. Dit zijn geen werken om de woning te verfraaien.
Bij controle zal TS moeten bewijzen dat hij niet betaald word, en dat zal moeilijk worden.
Als je het wil doen zonder risico, geeft de verhuurder u een bewijs dat je 1 maand gratis mag wonen etc.
Hola pola. Lineair denken aub.
Het gaat niet over bepleisteren maar over "plamuren".
Dat is voorbereidend werk vooraleer muur te decoreren of te schilderen.....gaatjes opvullen en zo...
Zo zit heel deze draad vol verdraaiingen....

wat is plamuren? zie: https://www.livios.be/nl/bouwinformatie ... /plamuren/
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#19 , 07 nov 2017 16:20

Ik heb niet geschreven dat men een huurcontract kan/moet voorleggen als bewijs van geen zwartwerk.
Over lineair denken gesproken: waarom is de uitspraak: "Als je een geldig huurcontract kan voorleggen van de woning waarin je aan het werk bent, kan men je moeilijk van zwartwerk beschuldigen." plots "tips geven voor zwartwerkers"?

Jij beschuldigt andere in dit draadje ervan tips te geven voor zwartwerk. Als je dan terecht gewezen wordt, ben jij plots de enige die lineair kan denken? Je hebt een wel hoge dunk van uzelf, mijn beste... :roll:
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#20 , 07 nov 2017 17:06

Ik heb niet geschreven dat men een huurcontract kan/moet voorleggen als bewijs van geen zwartwerk.
Over lineair denken gesproken: waarom is de uitspraak: "Als je een geldig huurcontract kan voorleggen van de woning waarin je aan het werk bent, kan men je moeilijk van zwartwerk beschuldigen." plots "tips geven voor zwartwerkers"?

Jij beschuldigt andere in dit draadje ervan tips te geven voor zwartwerk. Als je dan terecht gewezen wordt, ben jij plots de enige die lineair kan denken? Je hebt een wel hoge dunk van uzelf, mijn beste... :roll:
Ik heb niet geschreven dat men best een huurcontract moet kunnen voorleggen.
Ik heb daar enkel op gereageerd dat het overkomt als een tip om zich in te dekken tegen zwartwerk.

De essentie van mijn opmerking lijkt niet te zijn doorgedrongen:

1. Wat plamuren in een woning waar men zelf gaat wonen (of dat nu eigen woning is of zijn huurwoning) kan geen zwartwerk zijn
(>>>>verwijzing achtervolgingswaanzin).
2. Blijkt ook niet begrepen te zijn dat het tonen van een huurcontract zwartwerk NIET uitsluit (vandaar dat ik er een ludieke "tip" van maakte):
het hangt af van de aard van de werken die de "huurder" uitvoert. Indien die een halve ruwbouw aan het afwerken is dan is en blijft het
zwartwerk zelfs als hij huurder is omdat dergelijke werken NOOIT ten laste van de huurder vallen. Ergo: in dat geval bedrijft men steeds zwartwerk en een huurcontract zal geen soelaas bieden indien men wordt betrapt.

Ik wil enkel inzicht bijbrengen door advocaat van de duivel te spelen, maar blijkbaar ontgaat zelfs dan nog de dubbele bodem die
in de opmerking vervat zit.
Hopelijk is de dwaling hiermee rechtgezet.
Laatst gewijzigd door asperger op 07 nov 2017 17:15, 3 keer totaal gewijzigd.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#21 , 07 nov 2017 17:08

Ik heb niet geschreven dat men best een huurcontract moet kunnen voorleggen.
Ik heb daar enkel op gereageerd dat het overkomt als een tip om zich in te dekken tegen zwartwerk.
En ik reageer hierop dat uw conclusie overkomt als de grooste BS. :roll:

TS is niet in overtreding. Case closed. Hij gaat enkel wat plamuren. Wat kom jij af met rubouw zetten? Mensen, toch... :roll:
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#22 , 07 nov 2017 17:13

Beste
Mocht ge in een huurhuis werken
Wij gaan in januari verhuizen naar ons nieuw huur huis maar daar is nog wat werk aan van plamuren enz mag dat na mijn uren of mag dat niet als de arbeidsinspectie moest komen kijken
Mvg tony
Dit antwoord op TS zijn vraag is simpel, als de arbeidsinspectie zou komen zal je moeten bewijzen dat je het gratis doet.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#23 , 07 nov 2017 17:20

Dit antwoord op TS zijn vraag is simpel, als de arbeidsinspectie zou komen zal je moeten bewijzen dat je het gratis doet.
Da's kort door de bocht. Hoe ga je dit bewijzen? Mij lijkt het dat de arbeidsinspectie zal moeten kunnen bewijzen dat je ervoor betaald wordt!

Als ik in mijn huurhuis aan het schilderen ben, hoe kan ik dan bewijzen dat mijn verhuurder bij daar niet zal voor betalen? Praktisch onmogelijk. Het feit dat ik een huurcontract kan voorleggen, maakt het voor de inspecteurs AANNEMELIJK dat ik er niet voor zal betaald worden, maar is geen sluitend bewijs. Zelfs al verklaren zowel ik als de eigenaar dat er niets zal betaald worden, dan nog is dit geen bewijs dat dit ook effectief niet zal gebeuren.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#24 , 07 nov 2017 17:32

Wat kom jij af met rubouw zetten? Mensen, toch... :roll:
Om aan te tonen dat een huurcontract op zich geen bewijs vormt

verder:
Het hangt af van de aard van de werken.
Als het werken zijn die volgens de huurwetgeving tenlaste van een eigenaar vallen zou het als zwartwerk beschouwd kunnen worden.

Dit is mijn formeel antwoord op de vraag van TS.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#25 , 07 nov 2017 19:15

Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#26 , 07 nov 2017 19:20

Dat is voor familie die komt helpen.
Niet voor de huurder die werken uitvoert aan de huurwoning die voor rekening van de verhuurder zijn.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#27 , 07 nov 2017 19:47

Het huurcontract vangt pas aan in januari, verhuurder is nog aan renoveren.

Vrienden en kennissen
Vrienden mogen wettelijk gesproken niet komen helpen. Als er geen familiale verwantschap is, zal de sociale inspectie dit overmaken aan de economische inspectie die een proces-verbaal (pv) kan opstellen voor de overtreding van de wet op het sluikwerk.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#28 , 07 nov 2017 20:20

Het huurcontract vangt pas aan in januari, verhuurder is nog aan renoveren.

Vrienden en kennissen
Vrienden mogen wettelijk gesproken niet komen helpen. Als er geen familiale verwantschap is, zal de sociale inspectie dit overmaken aan de economische inspectie die een proces-verbaal (pv) kan opstellen voor de overtreding van de wet op het sluikwerk.
Dat klopt en daar kan zelfs een verhuurcontract niets aan verhelpen. Als de huurder, zelfs in bezit is van lopend huurcontract, werken uitvoert aan de
woning van zijn huisbaas en die werken vallen onder de kostenuitgaven die ten laste zijn van de verhuurder, dan is die huurder aan het zwartwerken.
(Tenzij de huurder een familieband heeft met verhuurder en gratis werkt).

Dat is nu net het punt dat ik eerder al vermeldde.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#29 , 08 nov 2017 08:50

Antwoorden hebben hier niets meer met de concrete vraag van de TS te maken, denk ik. Dat de TS in zijn toekomstige huurwoning wat gaat plamuren of schilderen, zal niet als zwartwerk gezien worden. Als de TS beroepshalve schilder is, hebben we een andere situatie. Maar als hij normaal in de Colruyt werkt of iets dergelijks, is er geen zinnige inspecteur die hem van zwartwerk zal beschuldigen, als de TS Bewijst dat hij binnenkort het pand zal huren.

Het is schering en inslag dat toekomstige huurders van de verhuurder reeds toegang krijgen tot de woning om alvast wat verfraaingswerken te doen, indien de woning toch gewoon leeg staat. Ikzelf heb ook héél mijn huurhuis geschilderd nog voor de huur effectief ingegaan was.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#30 , 08 nov 2017 10:46

Antwoorden hebben hier niets meer met de concrete vraag van de TS te maken, denk ik. Dat de TS in zijn toekomstige huurwoning wat gaat plamuren of schilderen, zal niet als zwartwerk gezien worden. Als de TS beroepshalve schilder is, hebben we een andere situatie. Maar als hij normaal in de Colruyt werkt of iets dergelijks, is er geen zinnige inspecteur die hem van zwartwerk zal beschuldigen, als de TS Bewijst dat hij binnenkort het pand zal huren.

Het is schering en inslag dat toekomstige huurders van de verhuurder reeds toegang krijgen tot de woning om alvast wat verfraaingswerken te doen, indien de woning toch gewoon leeg staat. Ikzelf heb ook héél mijn huurhuis geschilderd nog voor de huur effectief ingegaan was.
Antwoorden waren grotendeels reactie op uw opmerkingen die inderdaad niet relevant waren. Maar bon, blijkbaar heb je na eerst wat onnodige verwijten te hebben gemaakt nu toch het licht gezien.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Terug naar “Huren”