Werken in huur huis

Tony&sarah
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Werken in huur huis

#1 , 06 nov 2017 19:14

Beste
Mocht ge in een huurhuis werken
Wij gaan in januari verhuizen naar ons nieuw huur huis maar daar is nog wat werk aan van plamuren enz mag dat na mijn uren of mag dat niet als de arbeidsinspectie moest komen kijken
Mvg tony

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4647
Locatie: Diest

#2 , 06 nov 2017 20:08

Als je een bewijs hebt dat je dat zal huren vanaf januari lijkt me de kans klein dat je daar problemen mee krijgt. Dus best huurovereenkomst meebrengen; alsdan ben je in je toekomstige woning bezig dus zal men je bezwaarlijk van zwartwerk kunnen beschuldigen;
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

denlowie
Berichten: 15931
Juridisch actief: Nee

#3 , 06 nov 2017 20:12

????

:roll: :roll: :roll: :roll: :roll:
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

mava105
Berichten: 22296
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 07 nov 2017 08:55

In een HUURhuis?

Tony&sarah
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 07 nov 2017 09:50

ja in een huur huis dat hebben ze heel verbouwd maar moet nu nog wat in geplamuurd worden enz

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#6 , 07 nov 2017 09:56

Zolang uw huurbaas akkoord gaat met de werken die je van plan bent daar uit te voeren, zie ik geen probleem. Uiteraard mag uw huurbaas jou daar geen uurloon voor uitbetalen (afin, hij mag dit wel, als dit officieel gebeurt: als je hem dus een factuur bezorgt en uw inkomsten aangeeft aan de belastingen). Dat de huurbaas jou de eventueel gebruikte materialen terugbetaalt, mag dan weer wel.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

denlowie
Berichten: 15931
Juridisch actief: Nee

#7 , 07 nov 2017 10:36

Ja en zeker opletten want in ieder straat lopen er mensen van de arbeid inspectie, en die aan de deuren bellen om te zien of er soms gewerkt word..
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#8 , 07 nov 2017 10:55

Laat alles op papier zetten, zo vermijd je later moeilijkheden.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#9 , 07 nov 2017 11:55

Ja en zeker opletten want in ieder straat lopen er mensen van de arbeid inspectie, en die aan de deuren bellen om te zien of er soms gewerkt word..
Als de TS toevallig ook bezetter is en zijn camionette staat voor de deur van zijn huurwoning, kan het wel eens zijn dat er gecontroleerd wordt. Kans is klein, maar bon... Op zich was de vraag wat er al dan niet mag, niet wat de kans is dat hij zou gepakt worden op zwartwerk.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

denlowie
Berichten: 15931
Juridisch actief: Nee

#10 , 07 nov 2017 12:34

Als je een huis huurt en de toelating van de verhuurder heeft mag je zoveel karweien doen voor je eigen luxe.

Zelfs een grote schouw metsen, alles verven en behangen, vloeren herstellen, badkamer installeren, wie gaat dit verbieden.

De sociale inspectie heeft meer te doen dan zulke zaken te controleren, als je ergens een klacht neerlegt mag je gelukkig zijn als men binnen de 6 weken er geweest zijn.

Maar die werken laten doen door vrienden dit is een andere zaak, en de vraag was mag men aan het huurhuis zelf herstellingen doen, dus JA.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#11 , 07 nov 2017 13:06

Als je een huis huurt en de toelating van de verhuurder heeft mag je zoveel karweien doen voor je eigen luxe. Zelfs een grote schouw metsen, alles verven en behangen, vloeren herstellen, badkamer installeren, wie gaat dit verbieden.
Niemand die anders beweert, hier. Maar stel dat de TS een aannemer zou zijn die in het zwart wil bijklussen bij de eigenaar van de woning, en dan maar het excuus gebruikt "ik ben de huurder van dit pand." dat zou bij controle niet pakken als de TS geen huurcontract zou kunnen voorleggen.

Dat de controle zo laks is zou ik niet durven beweren. Mijn schoonzus heeft meegemaakt dat ze inspectie over de vloer kreeg toen een annemer haar badkamer aan het renoveren was (camionette van de aannemer stond voor de deur). Kan misschien een uitzondering geweest zijn, maar het gebeurd dus wel effectief...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

denlowie
Berichten: 15931
Juridisch actief: Nee

#12 , 07 nov 2017 15:03

Dit kan gebeuren dat ze ergens passeren en ze zien iets dat ze stoppen.

Er is hier niemand op dit forum die meer de inspectie van sociale zaken en de rva over de vloer heeft gehad als ik, en ik spreek dan niet over een 5 tal bezoeken maar over meer dan 50 tal bezoeken op de 35 jaar, en altijd was er een achtergrond van verklikking van de concurrentie en andere , gelukkig hebben ze me NOOIT in overtreding kunnen nemen.
En zeer hoge ambtenaar van de FAVV die had zelfs de fax mee van die gene die klacht neerlegde, en heb dit mogen lezen.
Het is misschien daardoor dat ik zo pisnijdig ben op verklikkers.

Een controle die zo maar binnenstappen is zo goed als nihil, op grote bouw werven is dit een normale zaak.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#13 , 07 nov 2017 15:08

Als je een huis huurt en de toelating van de verhuurder heeft mag je zoveel karweien doen voor je eigen luxe. Zelfs een grote schouw metsen, alles verven en behangen, vloeren herstellen, badkamer installeren, wie gaat dit verbieden.
Niemand die anders beweert, hier. Maar stel dat de TS een aannemer zou zijn die in het zwart wil bijklussen bij de eigenaar van de woning, en dan maar het excuus gebruikt "ik ben de huurder van dit pand." dat zou bij controle niet pakken als de TS geen huurcontract zou kunnen voorleggen.

Dat de controle zo laks is zou ik niet durven beweren. Mijn schoonzus heeft meegemaakt dat ze inspectie over de vloer kreeg toen een annemer haar badkamer aan het renoveren was (camionette van de aannemer stond voor de deur). Kan misschien een uitzondering geweest zijn, maar het gebeurd dus wel effectief...
Zijn we hier nu al tips aan het geven aan zwartwerkers????
TIP van de week: als je in en leegstaand huis een zwartwerker tewerkstelt, maak dan eerst een nep-huurcontract met hem dat je annuleer als het gevaar geweken is (werken teneinde).
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#14 , 07 nov 2017 15:18

Zijn we hier nu al tips aan het geven aan zwartwerkers????
TIP van de week: als je in en leegstaand huis een zwartwerker tewerkstelt, maak dan eerst een nep-huurcontract met hem dat je annuleer als het gevaar geweken is (werken teneinde).
Pardon my French, maar wat voor een achterlijke reactie is dat nu weer? :roll: :roll: :roll: Iemand vraagt hier of hij werken mag uitvoeren in zijn huurwoning of dat dit als zwartwerk gezien zou kunnen worden? Wij antwoorden dat dit geen zwartwerk is als hij effectief deze woning huurt, en jij komt af dat we tips voor zwartwerk geven? Wat voor kromme logica zit daar nu weer achter? :roll: Als jij er sowieso van uitgaat dat de topic starter liegt en er op uit is om in het zwart te werken, is dit uw mening, maar hou die dan voor jezelf. Basisregel op dit forum is dat we er van uitgaan dat een vraagsteller de waarheid spreekt.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Tony&sarah
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#15 , 07 nov 2017 15:43

ik vindt dit ook ongepast wij gaan er inderdaad eind januari begin februari zelf inwonen huurcontract is al getekend
maar iedereen toch bedankt voor de deftige antwoorden

Terug naar “Huren”