Werken in huur huis

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

Re: Werken in huur huis

#31 , 08 nov 2017 10:59

Antwoorden waren grotendeels reactie op uw opmerkingen die inderdaad niet relevant waren.
Opmerkingen die van jou kwamen, meneertje ruwbouw... :roll:
Maar bon, blijkbaar heb je na eerst wat onnodige verwijten te hebben gemaakt nu toch het licht gezien.
Sorry, maar jij maakte de opmerkingen dat we tips over zwartwerk aan het geven waren. Die opmerking blijft achterlijk. Jammer dat JIJ dit niet inziet, maar bon. We kennen jou ondertussen. Je doet je nickname weer eens alle eer aan. :roll:
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#32 , 08 nov 2017 11:06

Blijkbaar heb je nog steeds niet begrepen waarom ik die opmerking maakte.
Voor mij hier einde verhaal want TS heeft waarschijnlijk al gedaan met plamuren intussen.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#33 , 08 nov 2017 11:09

Welke naam je er ook aan geeft, of dit een zogenaamde toekomstige huurder is of niet, hij werkt in opdracht van de verhuurder.
Al is de pakkans heel klein maar ze is er.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#34 , 08 nov 2017 11:11

Welke naam je er ook aan geeft, of dit een zogenaamde toekomstige huurder is of niet, hij werkt in opdracht van de verhuurder.
Heh??? Wie zegt dat? Toen ik mijn huurhuis ging schilderen, was dit op mijn eigen initiatief, en helemaal niet op vraag van de verhuurder, hoor!

TS vermeld nergens dat hij de werken op vraag van de verhuurder doet. Geen idee waaruit je dit dus opmaakt? De werken die hij beschrijft (bijplamuren) zijn dingen die sowieso ten laste van de huurder vallen (ik ga er dan wel van uit dat "bijplamuren" kleine oneffenheden en gaatjes opvullen is, niet muren volledig opnieuw bezetten), dus waarom zou dit in opdracht van de verhuurder zijn?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#35 , 08 nov 2017 11:13

Blijkbaar heb je nog steeds niet begrepen waarom ik die opmerking maakte.
Toch wel, asperger, maar jij hebt blijkbaar nog niet begrepen waarom de opmerking nog altijd achterlijk is.
Voor mij hier einde verhaal
Misschien best, ja... :roll:
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#36 , 08 nov 2017 11:17

Welke naam je er ook aan geeft, of dit een zogenaamde toekomstige huurder is of niet, hij werkt in opdracht van de verhuurder.
Heh??? Wie zegt dat? Toen ik mijn huurhuis ging schilderen, was dit op mijn eigen initiatief, en helemaal niet op vraag van de verhuurder, hoor!

TS vermeld nergens dat hij de werken op vraag van de verhuurder doet. Geen idee waaruit je dit dus opmaakt? De werken die hij beschrijft (bijplamuren) zijn dingen die sowieso ten laste van de huurder vallen (ik ga er dan wel van uit dat "bijplamuren" kleine oneffenheden en gaatjes opvullen is, niet muren volledig opnieuw bezetten), dus waarom zou dit in opdracht van de verhuurder zijn?
Dat kan allemaal zo zijn, maar of de inspectie er zo over denkt?
Voor je een woning verhuurt moet deze aan de wetgeving voldoen, bijplamuren door de huurder gebeurd op eind contract, niet voor het contract aanvangt.
Laatst gewijzigd door sloeberken op 08 nov 2017 11:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#37 , 08 nov 2017 11:21

Dar kan allemaal zo zijn, maar of de inspectie er zo over denkt?
Speelt geen rol wat zij "denken". Het speelt een rol wat zij kunnen "bewijzen". Het enige dat ze kunnen bewijzen, is dat je een klein klusje aan het doen bent in een woning die je zelf huurt / weldra zal huren. Geen enkele zinnige rechter zal je veroordelen voor zwartwerk voor dit feit. En dat weet de inspectie goed genoeg. Zeker als je al effectief huurt, is de kous meteen af. Als je de werkjes doet als je nog niet huurt, zou de inspectie héél misschien nog moeilijk kunnen doen, maar ook daar beseffen ze goed genoeg dat een rechter niet zal volgen in de redenering "Mijnheer is enkele gaatjes aan het bijplamuren in een woning waar hij nog niet woont, maar er binnen 2 maanden zal wonen. Verder hebben we geen bewijs dat hij daarvoor betaald wordt, of het in opdracht is, maar toch beschuldigen we hem van zwartwerk."

Als ze kunnen bewijzen dat je ook vergoed wordt voor die werkjes, of dat dit effectief in opdracht van de verhuurder is, hebben we een ander verhaal. Maar de TS vermeld niets in die zin. Als we dus zijn situatie moeten beoordelen, is dit perfect in orde.
Laatst gewijzigd door Gebruiker21 op 08 nov 2017 11:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#38 , 08 nov 2017 11:23

Ja ok.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Terug naar “Huren”