Huurwoning, alarm installeren

dedezinho
Topic Starter
Berichten: 33

Huurwoning, alarm installeren

#1 , 06 nov 2017 13:15

Wij huren een woning. Wij zouden graag een alarmsysteem (diefstal beveiliging) willen installeren? Mogen wij dit doen, is het een kwestie van onze huisbaas hiervan op de hoogte te brengen? We willen liefst zo weinig mogelijk moeten boren enzo, maar het moet wel een degelijk systeem zijn ...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 06 nov 2017 14:00

Wij huren een woning. Wij zouden graag een alarmsysteem (diefstal beveiliging) willen installeren? Mogen wij dit doen, is het een kwestie van onze huisbaas hiervan op de hoogte te brengen? We willen liefst zo weinig mogelijk moeten boren enzo, maar het moet wel een degelijk systeem zijn ...
Er zijn genoeg draadloze systemen op de markt (ook met meldkamer). Als je voor zo'n systeem kiest, worden de componenten gewoon tegen de muur bevestigd, zoals je een kadertje zou ophangen of een kapstok tegen de muur zou vijzen. Véél van die systemen kan je trouwens ook mee "verhuizen" als je daar ooit zou weg gaan.

Voor zover ik weet, hoef je je huisbaas daar niet van op de hoogte te brengen. Zolang je op het einde van de huur de woning terug in dezelfde staat aflevert, is er geen probleem. Als het over zo'n draadloos systeem gaat, is het enkel een kwestie van de boorgaatjes achteraf terug op te vullen en bij te schilderen.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Franciscus
Berichten: 38583

#3 , 06 nov 2017 14:49

Klopt schoonzoon heeft zo' installatie geplaatst - koste een kleine €300. Nu nog twee camera's aan toegevoegd kostprijs €50+ een prepaid kaart om beelden door te geven. Werkt perfect. Bij mijn weten de meeste sensoren met kleefstrip.

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#4 , 06 nov 2017 14:54

Klopt schoonzoon heeft zo' installatie geplaatst - koste een kleine €300. Nu nog twee camera's aan toegevoegd kostprijs €50+ een prepaid kaart om beelden door te geven. Werkt perfect. Bij mijn weten de meeste sensoren met kleefstrip.
Kleefstrip is nog handiger, natuurlijk. Ikzelf heb ook een draadloos alarmysteem met meldkaper. Magneetcontacten op de deuren, bewegingssensors met camera op een aantal plaatsen en een aantal branddetectoren die ook verbonden zijn met de centrale. Héél tevreden over het systeem (ook volledig op afstand te beheren via beveiligde website of app). TS mag me altijd een PB-tje sturen voor meer info...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

dedezinho
Topic Starter
Berichten: 33

#5 , 06 nov 2017 17:02

Klopt schoonzoon heeft zo' installatie geplaatst - koste een kleine €300. Nu nog twee camera's aan toegevoegd kostprijs €50+ een prepaid kaart om beelden door te geven. Werkt perfect. Bij mijn weten de meeste sensoren met kleefstrip.
Kleefstrip is nog handiger, natuurlijk. Ikzelf heb ook een draadloos alarmysteem met meldkaper. Magneetcontacten op de deuren, bewegingssensors met camera op een aantal plaatsen en een aantal branddetectoren die ook verbonden zijn met de centrale. Héél tevreden over het systeem (ook volledig op afstand te beheren via beveiligde website of app). TS mag me altijd een PB-tje sturen voor meer info...
Fijn, bedankt, ik zal een pb sturen!

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#6 , 06 nov 2017 17:29

Dit vraag je best eerst aan u verhuurder, wil je later geen problemen krijgen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Franciscus
Berichten: 38583

#7 , 06 nov 2017 18:14

Als dat binnen is en verwijderd kan worden zonder schade waarom moet uw verhuurde dan in kennis gesteld worden?

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#8 , 06 nov 2017 21:31

Dit vraag je best eerst aan u verhuurder, wil je later geen problemen krijgen.
Welke problemen? Welk nadeel heet de verhuurder? Hij heeft enkel voordeel: kans dat er ingebroken wordt en er schade aangericht wordt aan zijn eigendom, verkleint immers.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Franciscus
Berichten: 38583

#9 , 18 nov 2017 15:27

Als de verhuurder met een valse sleutel ( dus zonder toelating) binnenkomt en verwelkomt wordt door een sirene - een systeem dat alles met rook vult ( onschadelijk) en hem op camera vastlegt.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#10 , 20 nov 2017 10:47

Als de verhuurder met een valse sleutel ( dus zonder toelating) binnenkomt en verwelkomt wordt door een sirene - een systeem dat alles met rook vult ( onschadelijk) en hem op camera vastlegt.
Tja, dan zal de eigenaar hem wel even een inbreker voelen... Aja, dat is hij dan ook effectief op dat moment. :wink:
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Huren”