Handelshuur verbreken door ziekte

Anneke Simons
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Handelshuur verbreken door ziekte

#1 , 01 nov 2017 13:31

Beste,

In juni 2017 tekende ik een contract handelshuur voor 9 jaar. Hier kan ik pas vanaf het tweede jaar (1 jaar op voorhand) opzeggen voor na het derde jaar.
Afgelopen maand kreeg ik te horen zwaar ziek te zijn en zit er niets anders op mijn, mooi groeiende, zaak te sluiten. Ik vroeg nog te mogen afronden tot eind december. Moest er intussen een nieuwe huurder intekenen dan ruim ik meteen plaats. Het staat dus al twee weken te huur.

We zoeken allereerst een nieuwe huurder maar in tussentijd laat de verhuurder mij qua betalingstermijn in het duister. Nog 2 jaar en half door betalen zou financieel een wel hele zware dobber zijn bovenop de klap van mijn gezondheid.
De verhuurder zou graag drie maanden afwachten om te kijken of we het verhuurd krijgen om dan pas aan tafel te zitten om iets overeen te komen.
Het voelt alsof dat allemaal wordt verschoven. Is er iets dat ik als huurder in tussentijd kan doen?
Ik ben de laatste om "onder iets uit te komen" maar ik zoek hier wel een menselijke oplossing. Kan ik zelf stappen ondernemen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15931
Juridisch actief: Nee

#2 , 01 nov 2017 16:37

Zorgen dat je een huurder vind.

Dit huur contract kan je enkel ontbinden door te betalen of door faillissement !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Sirkii
Berichten: 5434

#3 , 01 nov 2017 21:37

Kan je je mooi groeiende zaak niet proberen over te laten? k Duim dat je een oplossing vindt. Nog veel moed.

Reclame

Terug naar “Huren”