dubbele betaling

jeroen001
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

dubbele betaling

#1 , 31 okt 2017 16:04

Hallo, mijn zoon zat op kot in Gent. Wij betaalden driemaandelijks de huur via overschrijving. Zonder ons weten is het kot verkocht half maart en hebben wij de laatste maanden betaald aan de vorige eigenaar. Deze wil dat geld niet meer terugstorten en de nieuwe kotbaas wil onze borg ook niet meer terugstorten (zoon is inmiddels daar weg). Volgens de nieuwe kotbaas heeft hij wel een brief verstuurd maar deze heb ik niet gezien. Wat kan ik doen om het geld te recupereren? Moest de nieuwe kotbaas ons aangetekend schrijven?
groeten en alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 31 okt 2017 16:33

De nieuwe eigenaar moet zijn huurders op de hoogte brengen van de verkoop en liefst met een attest van verkoop opgemaakt door de notaris.
Voor uw huurwaarborg kan je terecht bij de vrederechter, om de verhuurder in verzoening op te roepen (Kost niets en geen advocaat vereist)
Zorg er wel voor alle bewijsstukken bij de hand te hebben

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#3 , 31 okt 2017 16:53

Laat beiden in verzoening oproepen voor de vrederechter.

Reclame

Terug naar “Huren”