Vrijgeven huurwaarborg KBC

SchoorsDennis
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Vrijgeven huurwaarborg KBC

#1 , 31 okt 2017 00:12

Vorige week ging ik nr de bank om een zichtrekening te openen. Groot was mijn verbazing toen ze me vertelden dat er nog steeds een huurwaarborgrekening van 15j geleden op mijn naam staat. Nu is het probleem dat KBC geen naam, kopie huurcontract vn het gehuurde pand heeft ter controle vn de handtekening en identiteit vn de verhuurder destijds. Ik moet nu, volgens KBC, op zoek nr de verhuurder en hem contacteren met de vraag om de huurwaarborg vrij te geven... Enig nadeel, ik weet in godsnaam niet meer wie de verhuurder was en het appartement dat ik destijds huurde is vele jaren geleden verkocht... Wat zijn mijn mogelijke opties om alsnog het bedrag (1893€) vrij te laten geven..? Is KBC verantwoordelijk vr het niet bijvoegen vn het huurcontract..? Ben ik verantwoordelijk vr dat probleem...?
Dit is mss niet het juiste forum hiervoor, maar word zo aan het lijntje gehouden bij KBC dat ik het even niet meer weet...
Mvg,

Schoors Dennis

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 31 okt 2017 09:11

Je zal via kadaster en/of notaris de huidige eigenaar moeten opsporen, en die dan de gegevens van de vorige eigenaar vragen. Die kan je dan contacteren.
Niet slim om uw oude huurwaarborg te vergeten.
Maar ja, als je toch geld genoeg hebt....

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#3 , 31 okt 2017 09:22

Dan moet de bank dit gewoon aan u uitbetalen, jij ben de enige rekeninghouder.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

artemis
Berichten: 3294

#4 , 31 okt 2017 10:14

Ik dacht hier al gelezen te hebben dat de bank de borg aan de huurder moet vrijgeven 10 jaar na einde huurovereenkomst?
Een kopie van het huurcontract moest de bank niet hebben. Naam en handtekening verhuurder wel.

bosprocureur
Berichten: 6858

#5 , 31 okt 2017 13:41

"Naam en handtekening verhuurder wel."

Ook meer dan 10 jaar na afloop van het huurcontract?

Of wordt dit een zaakje voor het vredegerecht, en hoe dan ?

SchoorsDennis
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#6 , 31 okt 2017 13:55

Ik heb volgende week een afspraak met de huurdersbond, die gaan me mss wel meer kunnen vertellen..? Aan het vredegerecht heb ik ook al gedacht... Maar vind het wel ferm dat ik achter de verhuurder moet gaan zoeken, alhoewel ze bij KBC toegeven dat ze dit nog nooit hebben meegemaakt en dat da eigenlijk niet mogelijk is, dat ze geen informatie of handtekening vn de verhuurder hebben... Pff...

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#7 , 31 okt 2017 14:23

De huurdersbond kan u niks meer vertellen dat wat de bank zegt en wat hier uitgelegd is, kost u enkel geld en tijd voor niets.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#8 , 31 okt 2017 15:20

Of KBC nu de naam van de verhuurder heeft of niet verandert niet veel aan de zaak. U moet toch hetzij het akkoord van de verhuurder hebben, hetzij een uitspraak van de rechter.
Ga eens langs bij de huidige bewoner / eigenaar van het appartement en vraag hem de naam en adres van de verkoper. Zo kan u contact opnemen met de verhuurder en hem vragen de documenten voor vrijgave huurwaarborg te tekenen.

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#9 , 31 okt 2017 16:25

afspraak met de huurdersbond,
Weggesmeten geld en tijd verloren. Die gaan u hetzelfde zeggen als reeds gezegd door de leden hier. Verder hebben ze geen enkele macht en kunnen de bank tot niets dwingen. Je moet dus enkel de handtekening van de ex-verhuurder hebben of een vonnis van de VR.

Terug naar “Huren”