huurder weigert bezoek

haas
Topic Starter
Berichten: 112

huurder weigert bezoek

#1 , 20 okt 2017 22:53

We zijn al van in april een app. aan het verkopen eerst via openbare verkoop.Geen biedingen de huurder liet niemand binnen.Nu via notarishuis uit de hand de betrokken persoon heeft al 4 afspraken gemaakt voor eens gaan te kijken maar telkens vinnd hij iets uit om af te wimpelen,daarenboven wou hij telefonisch één half uur per week iemand toelaten voor te bezichtigen.
kan ik hem dwingen om het app. fatsoenlijk te laten bezichtigen of kan ik mijn eigen app. niet verkopen omdat de huurder weigert.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38592

#2 , 20 okt 2017 23:03

Maken dat u naar de vrederechter gaat om per vonnis ( tegen dwangsom) het bezoekrecht af te dwingen.
Ook de schade die u nu al gelopen hebt kan gevraagd worden.
Staat er iets van bezoekrecht in het contract?
Begin nu met de huurder aangetekend in gebreke te stellen dat hij u wettelijk moet toelaten het pand te laten bezoeken.
U kan hem ook schrijven dat de nieuwe eigenaar de contracten moet overnemen. (er zijn wel uitzonderingen voor eigen bewoning).
Huurwet
http://justitie.belgium.be/sites/defaul ... 013-NL.pdf

Reclame

Terug naar “Huren”