Huurder weigert bezoekrecht kandidaat-huurders en weigert vertrek

Ranson
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Huurder weigert bezoekrecht kandidaat-huurders en weigert vertrek

#1 , 12 okt 2017 17:18

Onze huurder zit meerdere maanden achter met het betalen van de huur, en wij hebben dan ook een verzoeningsprocedure opgestart bij de vrederechter. Resultaat is dat hij toen heeft ingestemd de woning te verlaten tegen 1 December. Dit is vastgelegd bij de vrederechter op 30 augustus.
Nu wil ik affiches uithangen om de woning opnieuw te huur te stellen, doch de huurder weigert me de toegang en weigert eveneens zelf affiches uit te hangen. Ik wou meteen ook data afspreken om de woning te bezoeken met kandidaat-huurders, maar de huurder wist me te vertellen dat hij niet van plan was anderen binnen te laten zolang hij daar woonde. Nochtans vermeldt het huurcontract dat wij het recht hebben affiches uit te hangen en met kandidaat-huurders de woning te bezoeken.
Ik heb dit alles per aangetekend schrijven aan de huurder gemeld, en daarin ook data voorgesteld voor de bezoeken met kandidaat-huurders. uiteraard geen reactie op dit AS.

Wat doen we best: afspraken met huurders maken en laten doorgaan, met het reële risico dat ik daar met een aantal mensen voor een gesloten deur sta? Is zelf binnen gaan ok als ik deze data en uren per AS heb aangekondigd?
Stel dat ik toch een kandidaat-huurder vind: wat als ik een huurovereenkomst afsluit vanaf 1 December en de huurder weigert te vertrekken?

Om nu al een uithuiszetting te starten heb strikt gezien geen reden. heb anderzijds geen zin om alles op zijn beloop te laten tot 1 December om dan vast te stellen dat hij niet is vertrokken en dan nog uithuiszetting op te starten. ik kan dan pas ten vroegste in januari over het pand beschikken om huurders te zoeken waarbij het huurcontract dan ingaat ergens 1 februari. Alternatieven??

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#2 , 12 okt 2017 19:23

Er zijn weinig alternatieven, wees voorzichtig met afsluiten van een huurcontract nieuwe huurders.
Misschien is er heel wat werk aan u woning.
Je zal moeten wachten tot 1 december of hij het pand heeft verlaten.
Best met u vonnis eens tot aan de deurwaarder ga wat u er te doen staat.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

Terug naar “Huren”