Kan je iemand uit huis zetten als je zelf huurt?

SidMa
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Kan je iemand uit huis zetten als je zelf huurt?

#1 , 10 okt 2017 19:54

Goede avond,

Ik had graag wat informatie gekregen over het volgende. Mijn excuses dat het verhaal wat vaag is, maar het is uit veiligheid.
Wij wonen in een huurhuis. Ikzelf ben niet de huurder maar wel inwonend.
Een van de personen die hier ook woont (betaalt al heel lang geen huur of andere rekeningen), maakt de persoon die de huur betaald hier het leven enorm zuur. Laat ons zeggen dat het echt wel pure mishandeling is.
Nu vroeg ik mij af of de persoon die hier de huur betaald, de andere persoon hier kan buiten zetten?
De situatie is niet meer leefbaar zo.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38600

#2 , 10 okt 2017 21:00

Kan perfect de andere huurders gaan dan samen na een ingebrekestelling naar de vrederechter.
Maar inderdaad als eerste hoe komt dat er blijkbaar maar één huurder is. Kan perfect hoor vb samenwonend koppel.
Iets anders is als er wettig of onwettig onderverhuurd wordt ... al of niet met medeweten van verhuurder.
Is er een huurcontract tussen hoofdhuurder en de andere persoon.
Of is er geen huurcontract en dan is het een bezetting ten bede ( wat weer een andere aanpak mogelijk maakt).

Zijn verschillende elementen die allemaal een 'iets' andere aanpak zullen vereisen.
Tttz op basis op welke grond men wil buitenzetten.

SidMa
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#3 , 10 okt 2017 21:51

De huurder is mijn ouder. Er is een huurcontract met onze huisbaas.
De persoon die ook inwoond betaald niet mee aan de rekeningen (gas,water en electriciteit.) Ook al is die persoon hiertoe verplicht geweest door een rechter. De persoon heeft hier echter nooit gehoor aan gegeven. Er wordt niet onderverhuurd, het was een gevraagde bijdrage aan de maandelijkse kosten. Nu moeten we alle kosten alleen dragen. Daar boven op komt nog het feit dat deze persoon mijn ouder mentaal mishandelt. (Uitschelden, slaaf laten spelen, dreigen om dingen kapot te maken, etc).

Reclame

SidMa
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#4 , 10 okt 2017 21:52

Mijn ouder vroeg geen huur, enkel een bijdrage in de kosten.

Franciscus
Berichten: 38600

#5 , 10 okt 2017 22:59

Er is dus al een vonnis? van welke datum en door welke rechtbank - ik vermoed vrederechter of door een onderzoeksrechter?
Is dat betekend aan betrokkene? Wanneer? Angeltje is wel indien betekend maar de persoon terug binnengelaten ......

U of beter diegene die het pleit gewonnen heeft zal een gerechtsdeurwaarder moeten aanstellen en het vonnis laten uitvoeren dus de persoon effectief buitenzetten. Dat kan met de politie die door GDW gevorderd zal worden.

Staat die persoon nog ingeschreven op dat adres?

Terug naar “Huren”