belasting 2de verblijf op verhuurde woning

samdem
Topic Starter
Berichten: 18
Juridisch actief: Nee

belasting 2de verblijf op verhuurde woning

#1 , 05 okt 2017 14:38

Ik krijg nu een belasting van de gemeente op 2de verblijf voor een woning die verhuurd is met geregistreerd huur contract.
volgens de gemeente is de persoon er niet gedomicilieerd en kan ik dus de woning eender wanneer innemen voor eigen gebruik.
is dit correct? en mag ik volgens de wet op de privacy überhaupt wel nagaan of de huurder zijn dimicil er geplaatst heeft?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 05 okt 2017 14:40

Ja dat mogen ze en dat doen ze ook.
Als er niemand is gedomicileerd wordt het een tweede verblijf of een leegstand.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Blaatpraat
Berichten: 3793

#3 , 06 okt 2017 16:13

En dan is het nu aan u om uw huurders aangetekend te schrijven en die kosten terug te vorderen.

Reclame

LennieK
Berichten: 1858
Juridisch actief: Nee

#4 , 09 okt 2017 15:15

je kan als eigenaar inderdaad nagaan bij de gemeente of uw huurder er al dan niet zijn domicilie geplaatst heeft. Dit heet een attest van woonst. En u zal inderdaad de kosten moeten verhalen op de huurder, omdat die niet gedaan heeft wat zijn huurcontract zegt. Desnoods via de VR

samdem
Topic Starter
Berichten: 18
Juridisch actief: Nee

#5 , 20 nov 2017 15:14

kan ik op basis van artikel punt in mijn contract ;alle weldadige belastingen en taksen die het onroerend goed bezwaren en opgelegd worden door ieder weldadig bestuur,zal ten laste vallen ban de huurder. met uitzondering van de onroerende voorheffing. mijn gelijk halen bij de vrede rechter?

mava105
Berichten: 22255
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#6 , 20 nov 2017 16:33

Waarom zou je via de VR gaan? Staar in uw huurovereenkomst dat de huurder er zich moet domiciliëren. Indien ja is voor hem de kous af, en moet hij die boete betalen

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#7 , 21 nov 2017 00:27

Als hij niet wil betalen, is er maar een manier vrederechter.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Terug naar “Huren”