Controle van appartement

Ketala
Topic Starter
Berichten: 48
Juridisch actief: Nee

Controle van appartement

#1 , 03 okt 2017 14:25

Vorige week vrijdag
Heb ik eindelijk controle gekregen ivm het appartement dat ik huur.

Na het bezoek blijf ik achter met een wrang gevoel.

Oke
Mijn slaapkamer is afgekeurd alls slaapkamer en is een berging.
Er is gevaar voor elektrocutie in de kast van een slaapkamer
De stopcontacten zijn niet geaarde stopcontacten behalve in de keuken .
Ze hebben gezegd dat het vocht enorm goed is weggestopt in het gebouw.
Er is geen zekeringenkast in mijn appartement en we hebben nergens in het toegankelijk gedeelte van het gebouw deze weer gevonden ....

Toch blijf ik dus met een wrang gevoel zitten
Volgens heb is een epc docement niet nodig in een huurcontract

Ook dat ik enkel beschik over lauw water
Deden ze af als een mogelijk probleem met de brander of de capaciteit ( brander is voor twee appartementen )
We hebben zelf de brander niet gevonden vermoed dat deze achter de gesloten deuren zit in de.kelder ....

Ben ik paranoïde als ik zeg dat ik persoonlijke de keuring maar half half vindt ....

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 03 okt 2017 14:46

Waarschijnlijk waren die dronken.
"Electrocutie in de kleerkast" is wel een speciaaltje en krijgt van mij de prijs voor originaliteit.
Een goede titel voor een misdaadroman.
Geen epc nodig voor verhuur is een fabel maar ook een wensdroom voor
het schrappen van waardeloze rompslomp.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#3 , 03 okt 2017 14:59

Dit ga je maar pas weten als je het verslag krijgt hoeveel strafpunten er gegeven zijn, en of het appartement ongeschikt/onbewoonbaar zal zijn.
Dit word u toegezonden binnen de maand, nadien is het de burgemeester die binnen de 3 maand een beslissing zal moeten nemen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 03 okt 2017 15:50

Van welke dienst waren die controleurs?

Ketala
Topic Starter
Berichten: 48
Juridisch actief: Nee

#5 , 03 okt 2017 19:23

Controle is via een aangetekend schrijven gevraagd aann de burgemeester...

LennieK
Berichten: 1862
Juridisch actief: Nee

#6 , 05 okt 2017 11:33

En u bent huurder/bewoner van het appartement waarschijnlijk? Wacht dan gewoon het verslag af, de eigenaar zal aangemaand worden om de vermelde gebreken te herstellen binnen een bepaalde tijd. Doet hij dit niet, dan wordt het pand ongeschikt en/of onbewoonbaar verklaard.

Voor u als huurder één tip: stop nooit met stipt huur betalen! Zorg dat u zelf geen enkele fout kan aangesmeerd worden. Laat bijvoorbeeld ook de eigenaar binnen als hij herstellingen wil komen doen.

Terug naar “Huren”